openoffice Janne 65 1958 07-09-2010 10:41 Er der nogen der har erfaring med overgang til openoffice. Jeg skal enten købe "officepakken" eler gratis downloade openoffice.Er lidt tvivl. 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
nielsen2 0 2400 07-09-2010 11:03 Hej Jeg fuldt ud tilfreds med openoffice .Du kan bare downloade den og slette den igen, hvis du ikke er tilfreds med den. Der er nogle få ting den ikke kan og gør som MS Office ,men når nu man sparer de ca 2000.- ,som Microsoft Office 2010 Home and Business koster, så fryder man sig hver gang man anvender openoffice. Jeg har mødt disse problemer. Programmet One note har openoffice ikke ,men der findes meget andet software,som ligner det. Ting som er lavet i MS Publisher kan openoffice ikke læse ,men du skal vist nok også købe Publisher, som ekstra tilbehør til MS Office
Lars ON 3102 2770 07-09-2010 11:20 Jeg bruger også selv Open Office. Programmerne virker uden problemer og har rigelig faciliteter til mit private brug. Om det er tilstrækkeligt til dig Janne er lidt svært at gennemskue ud af dit spørgsmål. Men i og med Open Office er gratis er det smarteste vel at downloade open office og prøve før du beslutter dig? M.h.t. anvendelse af Open office er det så lig Win Office, at det bare er at gå i gang hvis du har det mindste kendskab til Win office. Der er intet behov for manualer eller lignende til almindelige opgaver.Installationen (og evt. også afinstallationen) af Open Office er ligeledes helt ukompliceret.Så der sådan set ikke noget der taler imod, at du prøver open office før du beslutter dig
ktm 8948 4540 07-09-2010 11:54 Jeg eksperimenterer med at undvære Officepakken på min nye PC med W 7, men synes at det medfølgende Works tekstbehandling virker som om det ikke rigtigt spille sammen med Word. Hvordan arbejder Open Off.'s testbehandling sammen med gamle Worddok.? Med venlig hilsen ktm
Kermit_369 1646 7860 08-09-2010 02:51 Har selv anvendt Openoffice i et stykke tid og er ovenud tilfreds med det. Og søger man hjælp er der en dansk hjemmeside (hvos man selvfølgelig også downloader den danske udgave) hvor man kan hente manualer eller spørge andre brugere om specifikke ting. Hvis man savner Publisher er der et andet gratis-program der hedder Scribus. Savner man kalender kan man anvdende Mozilla Sunbird. Og endelig vil jeg anbefale at man istedet for Adobe Reader prøver Foxit Reader. Har gået et stykke tid på et af de her berømte aktiveringsforløb, hvor man også skal bruge noget af tiden på at søge jobs. For ikke at rode for meget frem og tilbage mellem min Openoffice herhjemme og deres Word, har jeg hentet mig en mobil udgave af Openoffice som jeg så har liggende på en USBnøgle.Til ktm: Ved ikke hvor godt Works og Openoffice spiller sammen, men måske du kunne hente hjælp på den danske Openoffice forumside. mvh BS Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang Annonce
Janne Trådstarter 65 1958 08-09-2010 10:57 Det lyder interessant med at have en mobil version af openoffice. Det kunne jeg godt bruge på min anden PC. Downloader man så direkte ned på US-stick eller hvordan?Janne
Kermit_369 1646 7860 08-09-2010 21:23 Nej, du downloader den til fx. skrivebordet og dobbeltklikker på installationsfilen og først der vælger du din USB-stick som destination. Du skal så selvfølgelig ud på USB'en når Openoffice skal startes. Jeg har så lavet en genvej som jeg har lagt i roden på USB'sticken. Den kan hentes her: http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable/localization Der er en del mobile udgaver af forsk. programmer på sitet. mvh BS Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
Lars ON 3102 2770 08-09-2010 21:24 Hej Kermit, tak for forslaget vedr. Foxit. Den arbejder da bare hundrede gange hurtigere end Acrobat (på min PC). Og når man kun bruger den til at åbne og læse pdf er hurtighed i åbning jo ret væsentligt.
Kermit_369 1646 7860 08-09-2010 21:38 Det er jo nemlig det. Adobe fylder jo helt sindsygt i forhold. Dejligt at høre du ka bruge det, tror jeg læste om Foxit i et computer-blad i forbindelse med optimering. mvh BS Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
Janne Trådstarter 65 1958 09-09-2010 09:46 Tak Kermit, jeg har virkelig fået mange gode oplysninger i denne tråd. Jeg vil da også prøve alternativet til Adobe reader, Foxit. Janne