Hoveddør fra Jem&Fix..??

Jeg så i sidste folder fra Jem og Fix en hoveddør til ca. 3500 + levering.
Den ligner jo dem der koster 2K mere i byggemarkeder og de reklamer der ellers kommer ind af postkassen.

Men er de noget værd, har du prøvet dem??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En billig dør, er en billig dør. Den er IKKE lavet af dyre matrialer ! Men, er den lavet ordentligt, og bliver vel vedligeholdt, kan du have god dør i mange år. Så du må kontrollere kvaliteten i byggemarkedet. Kig på dør begge steder. Som bådejer, burde du nok kunne kende forskel på godt & skidt

 Tømrer & Fritidsmusiker. 

- HobbyJunkie, siger vennerne.....

Som bådejer ja..
I min forrige båd var jeg træt af fugt, især om vinteren og især lugten af våd gnu hvert forår. Så jeg kørte i Biltema og købte en solcelle-ventilator og monterede den.. og vupti alt fugt var væk i løbet af nogle dage.. Den kørte når der var lys nok.
den kostede 300 kr og det negative var den billige "propel" som ikke var i balance og derfor larmede en anelse.. men den slukkede jo selv når solen gik ned og derfor ingen blæser støj når vi sov.

Så købte vi en anden båd. og nu skulle det være godt.. så den fik en proff solcelleventilator til 1.200 kr. Købt i en marinebutik. Propellen i den er lidt mere i ubalance og larmer derfor lidt mere..
Den har også en funktion som lader et lille batteri så den kører om natten.. men ak.. når solen forsvinder i horisonten er der ikke mere strøm på batteriet.. selv efter den kanonsommer vi har haft..

Det negative er at fordi den skal lade på batteriet snurrer den ikke lige så meget som den gamle fra Biltema og derfor er båden stadig lidt fugtig..

Så tilbage til spørgsmålet.. er der nogen der har prøvet at købe sådan en dør.. Og ja, jeg har prøvet at købe det arveligste møg for ingen penge i Jem og Fix. Men jeg har da også købt flere ting jeg er meget glad for endnu.. billigt..
Spørgsmålet er jo også hvor meget de vil tjene på deres vare.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er jo lige det med fortjenesten.
Hvis døren fra det fine, kongelige autoriserede og dyre byggemarked på en fin adresse, og så den fra Jem og Fusk, er lavet på samme fabrik henne i Baltikum, men blot har fået hvert sit fine navn, og det fine byggemarked lige har klasket ekstra 2.000 kr. i fortjeneste oven i prisen, er jeg ikke helt sikker på, at kvaliteten stiger med disse 2.000 kr.
Men nu har jeg heller ikke patent på at kunne gennemskue evt. effekter af en sådan prisstigning. Man siger jo, at man får det man betaler for!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er vi helt enig om.. Det er jo derfor jeg søger andres erfaring..
Vi ved jo at dansk snedkersved kostede en daler pælen i 1900, så med inflation er det lidt vildt hvad den er oppe på i dag.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er ingen tvivl om at jem og fix har nogle fornuftige produkter når man kigger på prisen.
Dog vil jeg ikke undlade at nævn at man får hvad man betaler for.
Jeg kender ikke døren du omtaler, men lever til dagligt af at sælge døre og vinduer og har efterhånden solgt mange til kunden der ville spare nogle penge for 5 år siden, som jeg nu har solgt en ny ordenlig dør til !!!

Du skal huske at arbejdet mindst er det samme, om du montere en halvgod dør eller en kvalitetes dør

Igen vil jeg sige at jeg ikke kender den dør du omtaler, måske det er århundereds køb

Kvalitet giver tilfredshed.......

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
En yderdør skal være lavet af nogle ordenlige materialer, og samlet/produceret af et firma der ved hvad det er de laver. Det bliver dyrt i længden hvis man sparer for meget på sine døre/vinduer. Og man sparer for meget hvis man køber sin yderdør i Jem og Fix til 3500 kr, det er absolut min erfaring. Arbejdet ved at montere en billig dør er det samme som for en der koster lidt mere, men er af ordenlig kvalitet, og som holder mange gange længere. Prøv evt. KPK, Bøllemosen, KIPA, Outline, de er allesammen vinduer / døre af god kvalitet til pengene. Du vil absolut fortryde et køb af en dør hos Jem og Fix.

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 07 sep 2010 19:33
En yderdør skal være lavet af nogle ordenlige materialer, og samlet/produceret af et firma der ved hvad det er de laver. Det bliver dyrt i længden hvis man sparer for meget på sine døre/vinduer. Og man sparer for meget hvis man køber sin yderdør i Jem og Fix til 3500 kr, det er absolut min erfaring. Arbejdet ved at montere en billig dør er det samme som for en der koster lidt mere, men er af ordenlig kvalitet, og som holder mange gange længere. Prøv evt. KPK, Bøllemosen, KIPA, Outline, de er allesammen vinduer / døre af god kvalitet til pengene. Du vil absolut fortryde et køb af en dør hos Jem og Fix.

Psst.. Det er bla. Outline der leverer til Jem & Fix..  Har været på deres fabrik, hvor alle rammer tappes sammen af stumper og males, så ser de jo fine ud :-) Og så flere paller hvor der stod Jem & Fix på..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg er ikke i tvivl om at flere af de kendte fabrikker producerer lavpris døre og vinduer, men jeg kan forsikrer dig om at det ikke er det samme produkt som der bliver solgt via deres egen hjemmeside, eller professionelle trælaster (ikke byggemarked)

http://www.lyrk.dk
For 6-7 år siden skulle min datter have ny hoveddør i sit sommerhus, der har karakter af helårshus.
Hun henvendte sig til den lokale tømrer/snedker i det nære nabolag. Den gæve mand forklarede op og ned ad stolper og vægge om, hvorfor hun burde give ca det dobbelte af, hvad hun kunne købe en standarddør for. Det ville blive så utrolig fint, når han lavede den på eget værksted.

Hun købte hans forklaring, trods mine advarsler, og efter at have ventet i umindelige tider og rykket flere gange kom vidunderet så endelig.

Jeg skulle montere den og sikke da noget fortvivlende bras. Der var ingen ordentlig styr på noget og den var utrolig klejn i både karm og selve døren som var en stalddørstype. Det var et mareridt at få den til at lukke bare nogenlunde tæt hele vejen rundt, helt i modsætnig til den Kipadør, til ca. den halve pris, jeg næsten samtidig monterede i mit hus.

Så nej, man får desværre ikke altid det man betaler for.
Kig på skidtet og vurder selv, om det ser fornuftigt ud og vær helt ligeglad med alle salgstalerne. En sløj dør kan ikke "tales op" til at blive god. Min datters meget "fine" håndværksmæssigt fremstillede dør er og bliver en lortedør, som gatanteret ikke får et langt liv.
Den gæve gut har så siden lukket biksen, og al reklamation er overflødig.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja.. men problemet på jem og fix døren er at den skal købes på deres hjemmeside.. og derfor ikke kan kigges på.
ja der er ikke noget der koster gratis, men hvis en dør til halv pris holder halvt så længe som en til det dobbelte er det så ikke det samme.. ??

Jeg læste lige andetsteds at et dobbelt halvstik er slang for et helt stik..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også