fugtmåler

hej, har lige købt en fugtmåler (skal male vinduer) og de skriver godt nok hvordan den virker men ikke noget om hvor fugtig træværk feks. må være før maling, er der nogle der ved noget om det ? mvh. danny
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv din fugtmåler på noget indendørs træværk og se hvilken værdi måleren kommer frem med. Hvis det udendørs træ holder nogenlunde den samme værdi, er det bare med at klø på.
Sådan gjorde jeg engang med en campingvogn, hvor jeg reparerede lidt fugtskade omkring et vindue. Når træværket var nede på samme fugtighed som det indendørs træ i huset, som havde være i rum med lav luftfugtighed gennem lang tid, ja så måtte det jo være OK.
Det var en billig måler, men når den kommer ud med en læsning man ved, hvad betyder, regner jeg med at de er OK, især når der er stor forkel, alt efter hvad man måler på.

Med venlig hilsen
ktm

god ide, simpel løsning,....tak. mvh. danny
ktm. der står vel ikke i fugt % fugtmålleren.!
Måske ikke, Hans 2tal, men hvis den kommer ud med samme værdi på det udvendige træværk, som det tørre indvendige, så kan du roligt male dine vinduer, hvis du da ikke lige går og pladrer med vand, dagligt, på dit indvendige træværk!

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også