Sammenbygge trapezplader i forskellig størrelse?

Hej. Ang Trapezplader.
Jeg har to størrelser tagplader i stål der er hhv: 90mm og 80mm i dalen.... de vil selvsagt forskydes i profilen hele tiden og vil aldrig mødes.

Kan man med lidt snilde sammenbygge dem i forlængelse af hinanden? med 20 cm overlap, skum og byggefuge? Kan det lade sig gøre eller bliver det noget juks i længden jvf. det danske vejr?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umidelbart lyder det ikke som noget der kan laves, uden at det bliver noget klamp.

Kan du ikke finde plader der passer?

mvh jens
Nej desværre. Jeg har allerede forsøgt at finde en profil der passer uden held... kender hverken fabrikat eller leverandør på det eksisterende trapeztag.
Jeg har et sommerhus med separat gæstehus. Gæstehuset har et eksisterende trapeztag på 90mm i dalen og i forlængelse heraf er et gammelt bitumen tag (over et uisoleret værksted) der er mørnet og skal udskiftes. Bitumen og trapez er bygget sammen med en fix tagpap løsning som har holdt i en tre års tid...

Der er tre løsninger som jeg ser det:
1) finde en profil der passer på 3,8 x 2,5 m (ingen held)
2) sammenbygge to forskellige profiler (klamp)
3) købe nyt tag på 3,8 x 11,1m = omkr.8500kr

Selvom det bare er til et sommerhus kan det være jeg må bide i det sure æble...?


Mvh
Jonas
Jeg ville skifte det hele til tagpap i stedet for, det er også et pænere produkt.

Ellers kan profilmetal sikkert hjælpe dig med at lave det profil du skal bruge.
Ja det kan jeg sagtens sætte mig ind i

Ikke alletiders løsning, men hvis du laver taget på værkstedet, lidt lavere så pladerne går ind under dem på huset, fylder op med skum, skære rent og maler skummet, med borups tagtæt.
Ja der er nok klamp, men dog en brugbar løsning
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også