Det er godt nok ikke en knallert, men en buskrydder, mit spørgsmål drejer sig om, men det må være samme princip motormæssigt.
Spm. 1
Startsnoren er helt utrolig stram at trække i. Jeg kan afhjælpe dette ved at skrue tændrøret ud, hælde en teskefuld brændstof i hullet og så i med tændrøret igen. Herefter ingen problemer med at trække motoren rundt efter at den lige har fået denne benzin/olie smørelse.
Skyldes problemet mon sodaflejringer, eller er det mere sandsynligt, at årsagen skal søges i stempel eller stempelringe, eller noget helt tredje?
Kan en Redex kur anbefales og skal den i så fald blandes i benzinen, eller skal den have en såkaldt "kur", hvor Redex'en hældes ned i tændrørshullet og står i blød?
Spm. 2
Når jeg så endelig har fået motoren til at rotere med normal modstand, når der trækkes i snoren kommer næste problem, nemlig at den er meget vanskelig at starte, men den starter dog trods alt efter 20-30 træk i snoren og diverse forsøg med at prime, åbne/lukke chokerspjældet, ingen gas, halv gas og fuld gas.
Jeg har prøvet at adskille og rense karburatoren og har givet den et såkaldt "repair kit" og har justeret nålene efter alle foreskrifter. Tilsyneladende tager det meget lang tid, inden der kommer benzin frem til tændrøret. Er der nogen bud på, hvor jeg skal søge efter årsagen?
Når først motoren er kommet i gang, kører den upåklageligt.
Maskinen har altid kørt på færdigblandet 2-takts Aspen benzin.
Kaj Pedersen
Det er godt nok ikke en knallert, men en...
Vis hele indlægget