gulvvarme forskalining hva gør jeg nu

Hej er igang med at etablere gulvvarme i min stue . Gulvet er opbygget på strøer .forskalnings brædder er lagt med 2,1 mellemrum hvor varmefordelingspladerne skal trykkes ned og 9 cm mellem forskalning mellem hver varmefordelingsplade. .  men hva ligger jeg nu oven på . hvad er og fortrække og hvad giver det mest stabile gulv.
tænke lidt på
1cm mdfplade og 14 mm parket  eller . 22mm gulvspåndplade og 14 mm parket. eller 22mm gulvspånplade og 8mm pergo. 

Tænke det bedste må vel være 22 mm gulvspåndplade da det jo er limet sammen i fer og not. Men kan varmen komme op igennem     Eller er det nået helt andet jeg skal  gøre.

Havde tænkt lidt på bare og smide parket direkte oven på forskalning /varmeplader. men er bange for det bliver for ustabilt når der er 9 cm i mellem forskalning

Nogen gode Råd
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har lagt 22 mm gulvspåndplader over mine og så kommer der bare parket på til sidst.

 Vestfyns betonboring

Men hvordan hvis der lægges 12mm spåndplader er der jo ikke fer og not . er det så bare og støde dem op til hinanden. Hvis jeg lægger 22mm gulvspånplade og 14mm gulv så kommer jeg op på 36mm + foam. og de siger max 28mm træ oven på. der har jeg fået af vide at det vil tage så meget varme effekt så man kun kan bruge gulvvarmen som komfort varme og ikke opvarmings kilde,og det vil koste ekstra på gasregningen at opvarme. Nogen der har erfaring med dette. . Er Mdf plade ikke mere varmeledene og stabilt end spånplade.
Du skal nok mere se på gulvgips, det er lide så dødt som beton, og limes sammen

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har fundet det her via et link her fra siden. Gulvgips 12,5mm vil et lag af dette kunne gå ??
Hvis jeg bruge 2 lag er jeg jo ude i samme problem med 25mm + 14mm parket + foam så ryger jeg op i de 35-38 mm igen .
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-07216.aspx
Annonce
Gulvspån kan også fåes i 12mm med fer og not.
Jeg forstår ikke helt din opbygning. Hvor langt er der mellem dine strøer. Du skriver 9 cm mellem hver varmefordelingsplade. Vil det sige at der er et mellemrum på 9 cm hvor der ikke bliver varmefordeling. Det tror jeg ikke er så godt, hvorfor lægger du dem ikke tættere? De bør dække hele gulvarealet for at opnå optimal udnyttelse.

Måske er det mig der har misforstået din beskrivelse ;-)

Jeg købte 22mm lamelplank som overgulv. Undergulv var de gamle 22mm gulvbræder med fordelingsplader i. Jeg havde 90cm mellem strøer.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Har ændret på min forskalning så jeg nu har 2 cm mellem hver forskalningsbrædt helevejen, så virke rimeligt stabilt . så det blive en 12mm gulvspån plade og 14mm parket. bliver nød til at have spånpladen på . Da forskalning ligger på den lange side af rummet. og den vej vil jeg også gerne have parketten skal ligge. og så vil samlingerne på parket ramme i de 2 cm mellem rum på forskaliningen
Nogen der kende disse plader- Er de gode nok

http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-07216.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis