"Ny" lejlighed køkken renovering.

Hej gør det selv folk Den korte: skal bygge nyt køkken. har et træ gulv der har "væskebræt" med fordybninger på over 2mm(nogle steder)et enkelt steder gabte vatterpasset 1 cm (over ca 40 cm) ( http://www.gulvfakta.dk/media/17453/fig11.jpg ) Vil meget gerne ligge laminat gulv på af den slags der klikkes sammen og ligner træ http://www.rembrandtimber.com/product_range/flooring/parador/safe-lock.php denne type gulve. kan det lade sig gøre at plane gulvet på en måde, eller er der nogen der kan komme med bedre løsninger på hvad jeg kan gøre her. ________________________________________________ Den uddybede Hej, jeg vil til at bygge et nyt køkken, og har læst lidt på nogle forskellige ting, så som gulve, tappesering, men kun en ting er jeg rigtig i tvivl om, det gulv der er i mit køkken er et gammelt træ gulv der muligvis har været lakkeret engang i 70'erne eller i starten af 1900 tallet (ved ikke hvor mange år det tager at slide ) Men gulvet er ihvertefald godt slidt og _monster_ skævt, har læst mig frem til at hvis man vil ligge noget form for gulv oven på må det have en tolerance på +/- 2mm over et antal meter (2 så hvis jeg husker) men har læst mig frem til at mit gulv har det "syndrom" man kan vaskebræt(nogle stæder med fordybning på over 2 mm). for at alle kan være med: http://www.gulvfakta.dk/media/17453/fig11.jpg hvordan kommer jeg uden om det problem nemmeste ville meget gerne have lagt laminat gulv oven på, men ved ikke om det er en dum ide, og skal jeg lægge laminat gulv i et køkken (den slags der ligner træ som klikkes sammen). Håber der nogle der der kan komme med løsninger

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få spartlet gulvet og lægge en passende gulv belægning.
Trægulv er ikke særligt genialt i et køkken.
Klinker, linoleum og vinyl er blandt det der virker og i prioriteret rækkefølge.

Jacob
okay, hvad skal jeg bruge til at spartle gulvet og hvilken fremgangs måde er at fortrække når lokalet er på en 7m2

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Glasfiber forstærket gulv spartelmasse. Jeg ville hyre en gulvmand til at gøre det. De er bare bedre til at spartle gulve end alle andre. Det tager vel en halv til en hel time.

Jacob
ja det må være en måde at gøre det på, problemet med det er jo så bare at træ'et aldrig kan blive brugt igen :/ well fandt en måde at gøre det på uden at spartle, den fine man i silvan fortalte mig at man kan købe nogle "flyde" måtter(dem laminatgulvet skal flyde på) som kunne tage op til 5 milimeter, så den tager jeg istedet

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

7m2 gulv kan man godt overkomme at skifte hvis man vil bruge trægulvet igen.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
du kan sagtens bruge trægulv i dit køkken, det er lidt en skrøne at det ikke holder til bruget i et køkken. Med mindre det er et storkøkken i en restaurant eller du vil bruge dit køkkengulv som sovsegryde. Du får hvad du betaler for, også når du køber trægulv eller laminat for den sags skyld. Men hvorfor er det du vil have laminat og ikke ægte træ ?

http://www.lyrk.dk
Arrhh, Naver, min kone fik gennemtrumfet, rigtig meget mod min vilje, at vi fik trægulv i køkkenet, og intet har jeg da fortrudt så meget som netop den disposition.

Du kan da ikke stege på komfuret, uden at det sprutter til alle sider med triste mærke på trægulvet til følge.
I løbet af årene, kan det heller ikke undgås, at der sker større eller mindre uheld, og ting spildes, uden at jeg vil medgive, at vi bruger gulvet som sovsegryde, men vi bruger køkkenet meget til det, det er beregnet til.
Det kan godt være at trægulv er fint i et udstillingskøkken, men ikke i et brugskøkken.

Oprindeligt, for 15 år siden, blev det ludbehandlet og er siden, meget ofte blevet vasket med brun sæbe, så det er ganske godt mættet.
Det gulv ærgrer mig hver eneste dag, året rundt, år efter år.
Så nej, man kan ikke bruge trægulv i et køkken, hvis man da ikke ligefrem vil lakere det meget jævnligt. (Det prøvede vi i et sommerhus, og det var efter min mening også noget værre lort.)

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har først klinker i køkkenet i det hus jeg bor i nu, ellers har jeg altid haft trægulv, og samme flere i familien. Når jeg skal bygge nyt overvejer jeg kraftigt at få trægulv i køkkenet. Men det afhænger åbenbart meget af hvem man er hvordan man bruger sine ting.

http://www.lyrk.dk
Naveren
grunden til laminat frem for træ gulv, er simpel, det er billigt og der skal meget mindre vedligeholdelse

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

Så vidt jeg ved må man ALDRIG ALDRIG bruge brun sæbe på et ludbehandlet gulv det er den sikre død for sådan et gulv - KUN SÆBESPÅNER - intet andet.....
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også