Skal skimmelsvamp fjernes?

Et værelse har tidligere været meget fugtigt og derfor er der forekomster af skimmelsvamp på væggene.

Nu er alt fugten fjernet og værelset er helt tørt. og vil også være det fremover.

Hvor vigtigt er det at fjerne skimmelsvampen? Dør den ikke automatisk når fugten i værelset forsvinder?

Jeg spørger fordi at malerne fuldspartlede væggene før jeg fik fjernet simmelsvampen på væggene

 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er en ommer.
Svampe sporene dør ikke bare sådan lige.

Jacob
Det passer ikke.
Der er svampesporer overalt i luften omkring os.
De venter blot på de rigtige betingelser, fugt, så begynder de at volse som skimmel, som hussvamp, som mos i grasplænen osv.
Det der kan være problemet indendørs at der er alt for mange skimmelsvampe.
Og jeg har ladet mig fortælle at det er bedst at fjerne skimmelsvampene efter at et rum er tøret ud. De døde skimmelsvampe må det være. Men hvis skimmelen er indkapslet i en gang fuldspartling troe jeg nu at de er uskadelige.

Men der står masser om skimmelsvamp på nettet!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja og nej.
man har en overordentlig stor koncentration inde i vægen. Det er ikke godt da der vil være mere fugtigt inde i vægen end i rummet.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også