Cykelskur så jeg undgår rust

Hej

Jeg har et par cykler som skal opbevares så de ikke ruster. Nu er mit spørgsmål så hvad der skal til for at sikre dem bedst muligt mod rust. Det er desværre ikke muligt at tage dem ind i huset, så det skal være et skur af en slags.

Kræver det et isoleret skur der er opvarmet? eller er det ligegyldigt med varme, så længe der ikke er fugt? Og hvordan undgår jeg så nemmest at skuret bliver fugtigt?

Håber der er en der hjælpe.

Mange hilsner
Anders

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er til dels cyklernes kvalitet der betyder noget.
Billige cykler ruster nemt og det gør ikke den store forskel om de står ude eller inde. Derimod vil varm ør luft nok forlænge levetiden.
Højkvalitetscykler ruster ikke så nemt.
Så alt andet lige skal der være varme i cykelgaragen.
ja - der skal varme på.
Indtil du får etableret garagen (eller overbeviser konen om at den gamle racer er ret dekorativ på soveværelsesvæggen) kommer du langt med vask, aftørring og efterfølgende indsmøring af kabler, møtrikker mm med en klud med lidt syrefri olie - stellet i en almindelig autovoks og efterfølgende polering
Hej igen

Snedkerlim, hvis du har argumenterne for at hænge cyklen op på væggen så bliver jeg glad :-)

Dvs. isolering + varme er vejen frem. Jeg må igang. Tak for hjælpen!
Nu har jeg selv vinteropbevaret min motorcykel igennem mere end 10 år i en ikke opvarmet garage og lært på den hårde måde at det handler om fugt - metal ruster jo ikke ved at blive koldt - det er fugten som er problemet

Der er så forskellige måder at bekæmpe fugten - en metode er isolering og opvarmning, det er jo klart det bedste da du så også kan bruge garagen til værksted om vinteren - og gå ud og nyde en kold øl når konen bliver for meget

Men ellers handler det om at fortrænge fugt fra de dele af cyklen som kan ruste - for det første grundig vask og rengøring, gammel vejsnavs er den stensikre vej til rust, og så ellers WD40 eller lignende tynd olie på alt mekanisk og en autovoks / campingvoks (som er uden farve) på alle de dele som er lakeret, sørg også for god ventilation - kold luft er jo som udgangspunkt tør luft, det er kun hvis den ligesom står stille og ændrer temperatur i forhold til den omkringværende luft opstår der fugt/kondens - derfor er det f.eks. en dårlig ide at pakke cyklen ind i plastik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis