B7 tageplade afmontering der driller

Hej

Jeg har behov for at komme ned i min skunk udfra tagsiden. Jeg har b7 eternit plader på mit tag. Min plan er at afmonter en plade og derved få adgang til skunken.

Min problem er så, at jeg ikke kan få pladen afmonteret. Jeg har fjernet de 4 skruer i hovedpladen og pladen direkte ovenover. Der ud over har jeg løsnet skruen i pladen der ligger venstre øverste hjørne.

Dette har gjort at hovedpladen nu ligger løst. Jeg kan rokke plade omkring dens midterakse, men der er ligesom noget, der holder den fast? Og der er med garanti ikke flere skruer, der holder den?

Jeg snakkede med en, at pladerne måske kunne være gjort yderligere fastgjort med søm? Men hvordan fjerner jeg det søm, når jeg ikke kan se det ?

Håber på et svar

Man kan lære alt, hvis man gider!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv en af de andre plader, om der er samme problemer?
Det er da vist ikke normalt, at sømme dem i toppen af pladen.
Prøv evt, om du kan fjerne pladen over, måske er det kun den nederste række der er sømmede.

Ellers må du jo starte fra toppen, og afmontere alle pladerne

mvh jens
Desværre havde nogle tømrer den ide at det var nemt at hæfte dem med søm, også skrue dem efter når rækken var lagt.

Alt efter sømmets dimension kan pladen løsgøres ved kraftige ryk, som vil trække sømmene ud.

Ellers kan omkring liggende plader med fordel løsnes også, så pladen kan tippes så man derved kan få løsnes sømmet.
En fidus. Måske.
Hvis pladen er sømmet er det nok i bunden af en bølge.
Det skulle ikke være umuligt at lokaliserer sømmet med en nedstrygerklinge. Og måske save sømmet over med samme. Eller slå sømhovedet af med et stemmejern.
Eller lyse op under pladen for at "fastslå problemets omfang#
Den nemme løsning er at hive pladen ud, reparere evt. skade med silikons og genmonterer. Eller købe en ny plade.
Jeg prøver lige trickset med nedstrygerklinken og melder tilbage

Man kan lære alt, hvis man gider!
Har du løsnet pladen til højre for, den der overlapper?
ja, jeg har fjernet skruerne i hovedpladen og pladen ovenover. Derud har jeg løsnet skruerne for pladerne for skråt øverst til venstre og pladen lige til venstre. Så ledes de ikke spænder på pladen.

Det har betydet, at jeg kan rokke pladen omkrings dens vertikale aksel minimum 5 cm.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Riv den plade ud.
Hvis den går lidt i stykker limer du den sammen med sætlim eller silikone.
Enig..... Ny plade i, om den skulle "gå" for dig....

Hpox har også nævnt noget med at se "lyset"..... Har du prøvet med en lygte ?

God lyst.

 Tømrer & Fritidsmusiker. 

- HobbyJunkie, siger vennerne.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis