Fastgørelse af strøer til gulv

Hej,

Skal til at lægge et fyrplankegulv, som skal ligge på strøer på et betongulv. Et sted i gulvet er der ikke beton men blot sand - skyldes at der tidligere kom både vand- og eltilslutning ind denne vej. istedet for at begynde at støbe og dermed udsætte med mange dage, tænker jeg at skrue en bjælke fast for endevæggen og derpå fastgøre alle de tværgående strøer på denne. Hvis jeg kun gør det i den ene ende af rummet, vil det da være forsvarligt eller vil det være fy i forhold til temperaturændringer osv.?
Mvh
Ole

Ole
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det vil aldrig gå godt
hvor stort stykke skal støbes , er det kun et mindre stykke skal du ikke være bange for fugten , bare bland det godt tørt så kan du lægge gulv dagen efter , den smule der kommer op kan dampspæren nemt klare
det var være hvis det var svømmende gulv
det ville jeg ikke være så bange for , ved godt at foreskrifterne siger at du skal have fugtindholdet ned , men nu har jeg lagt adskellige tusinde m2 gulv , og har aldrig set at det har givet probler på et strøgulv
Hvis du ikke vil støbe så læg betonfliser der hvor der manggler beton.
Tror jeg prøver at hælde lidt beton i gulvet i morgen tidlig og så lægge strøerne på mandag - tak for hjælpen.

Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis