Spejl på væg

Hej Alle,

Jeg har været igang med renovering af badeværelset og vil nu sætte bademiljøet herunder spejlet op. Jeg har nu fået ordrer på at spejlet skal limes op og ikke sættes op med de medfølgende holdere da det er pænere.

Der er glasvæv på det stykke af væggen hvor spejlet skal sidde. Jeg har selv overvejet en TEC 7 lim, men er ikke klar over hvorledes dette vil holde og resultatet heraf. Er der nogen forslag?

/Gneets
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke TEC 7-limen, men har selv limet et badeværelsesspejl på en vandskuret og malet væg med montagelim - de fleste større producenter har et egnet produkt, eks. Dana Lim.
Mens limen hærder (ca 24 timer, afhængigt af produkt og temperatur) skal spejlet dog holdes på plads ved hjælp af understøtning. Skær evt. et par træstykker, som passer med den ønskede højde. Husk også en støtte mod spejlets top, så det ikke falder ud fra væggen - så skulle lykken være velbevaret ;-)
Det fremgår i øvrigt af produktbladet, at TEC 7 er en montagelim og kan bruges til formålet.

VH
Okay super. Jeg takker for hjælpen og vil straks gå ud og ordne det :-D
Jeg købte noget der hedder no more nails, det limede jeg lige et spejl op på en vandskuret væg med, holdt det bare lige på plads et minuts tid og så var det fino.
Annonce
Husk lige lodrette limninger. ingen vandrette da det vil samle vand

Jacob
Ja, det fremgår også på produktbladet.
Kondens eller vand hvorfra?
Overvejer at lægge en fuge langs kanten af spejlet for at dække hulrummet mod væggen,men det er måske en dårlig idé?

VH
Skrevet af snedkerlim på 05 sep 2010 18:55
Ja, det fremgår også på produktbladet.
Kondens eller vand hvorfra?
Overvejer at lægge en fuge langs kanten af spejlet for at dække hulrummet mod væggen,men det er måske en dårlig idé?

VH

Ja det er et badeværelse. derfor må man forvente at der kan komme både fugt, kondens og vand.

Jacob
mon ikke det snarere skyldes at vedhæftningen er større, når trækket fra emnets vægt trækker på langs af limningen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også