Pris Falstagsten

Jeg har en gamme murermestervilla fra 1922. Den ene tilbygning har dårlig skotrende og knækkede tegl. Derfor vil jeg skifte det til foråret. Jeg har indhentet et tilbud på tagsten (70 kvm).

En Hillerød falstagsten RT826 (naturfarve/rød) vil de have 350 kr/kvm for - det er en afsindig pris, synes jeg selv Jeg har de gamle Hillerød tegl på i forvejen og vil lave taget igen på samme måde med muret rygning etc. Men kan det passe, at man ikke kan få en anden tegl som minder om den her til en tredjedel af prisen??

Jeg er dog desværre ikke så meget for den rundede forkant for nogle af de falstagsten der tilbydes, så findes der ikke noget der ligner de gamle Hillerød tegl??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvem er de?
Den vejledende pris er 290 ,- incl. moms.
Se her: http://www.randerstegl.dk/da/prisgrupper/

Hvilken type tagdækning mon kam købes til 120 kr/m2. Bølgeeternit eller "stålpladetegl?
Det ku' se nydeligt ud på villaen fra 1922. :o)
Ja, det er godt nok noget af en overpris du har fået oplyst der.

Umiddelbart vil jeg mene at samme profil tegl kan købes til ca. ½ pris i andet mærke/fabrikat af den pris du har fået oplyst.

Jeg ville da kigge på bla. Creaton Aureus hvis du vil undgå de lidt rundede kanter, men stadig have et tegl af utrolig høj kvalitet.

Der findes dog også falstagsten med helt skarpe forkanter som bla. Hollander fra Monier, og flere har da ligende profiler i deres tagstens program.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis