Badekar

Hej alle jer derude

Jeg søger et godt råd ang. badekar, idet vi er ved at renovere vores gamle badeværelse og stadig gerne vil have et sådant. Vi er i tvivl om vi skal vælge et fritstående eller et til indmuring med hensyn til varmetab. vi leder specielt efter en model i sanitetsacryl. Er der nogle af jer, som har gjort nogle lign. erfaringer eller bare har et godt råd.

På forhånd tak
Karsten

Karsten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg ville lave det indbygget, og så isolere det godt hele vejen rundt - hvis det er varmetab der er største prioritet..

Ellers tror jeg de fleste vælger type efter udseende og design..

Jeg har ingen erfaring med akryltyper, men det er alle spabde jo lavet af, så mon ikke det er ok ..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det der varmetab. Hvorfor er det et problem?
Langt størstedelen af varmen afgives jo fra vandoverfladen. Og du havde vel ikke tænkt dig at udlægge Rockwool der!
Dermod har jeg set an man ved opvarmede Swimming-Pools lægger plastkugler ud på vandoverfladen. Som varmeisolering jo.
 om det med varmetab overhovedet er et problem ved jeg ikke, det er jo derfor, jeg retter henvendelse i et forum, hvor der temmelig sikkert er nogle, der ved mere om emnet end mig selv. Og nej jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at lægge iso i vandoverfladen og helle ikke kugler. Jeg søgte blot lidt info. omkring materialet, da jeg ikke kender noget til det. Har set på mange forskellige kar i nævnte acryl masse ved et utal af forhandlere, de sværger jo alle sammen til netop det produkt, de fører, hvofor de som udgangspunkt ikke er til at stole 100% på.

Karsten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis