Tilslutning af vand til opvaskemaskine

Hej,
Hvordan skal jeg lovligt tilslutte min opvaskemaskine til vandrøret, som slutter i en balofix hvor koldvandshanen er tilsluttet? Opvaskemaskinen er forsynet med et aquastop for enden af slangen.
Findes der et fordelerstykke der er beregnet til dette?

Tak
Ole

Ole
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

http://www.vvs-eksperten.dk/index/ballofix-t-stykke-p823

sådan een f.eks :-)

/cs

Den ser faktisk ud til at være et rigtig godt bud
Et lille tillægsspørgsmål: Må aquastoppet godt monteres vandret - normalt sidder de vist lodret så tilslutningen er foroven og slangen forneden (det er en større klods)?


Ole
hov forresten - det er vel ikke nødvendigt at have en separat ventil til opvaskemaskinen - er det ikke nok med et lignende vinkel men uden ventilen?

Ole
ja, den må gerne monteres vandret.. der er i hvert fald ingen advarsel om at den ikke må; og siden at lægmand må montere en opvasker, skal der stå hvis den kun må sidde lodret.. Min sidder også vandret..

jeg tror ikke det er et lovkrav, men det er nu meget rart at kunne bruge vand, hvis nu maskinen går i stykker og du piller den fra, at du så ikke skal have lukket for vandet i hele hanen...

/cs

Hej ORC

Jeg mener ikke der er noget om hvordan en vand tilslutning skal sidde, vandret eller lodret. Det er i hvertfald rigtigt godt at der er aquastop på.

Husk at få afløbet gjort rigtigt godt fast så det ikke hopper løs ved udpumpning. God opvask til dig.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Super - Tak for svar til jer alle.

Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis