fjernvarme harske 65 8000 03-09-2010 13:38 Hej.. hvordan kan det være at vandet der kommer ud af hanen på stueplan og 1 sal er meget varmt mens det på 2 sal blot er lunkent? Det kommer fra samme fjernvarme anlæg. Kan det nulstilles? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 05-09-2010 08:18 Næh der er vist ikke et "Windoows genstart" på sådan et anlæg, men prøv at skrue lidt op for cikulations pumpen
jbr 2074 7451 Sunds 05-09-2010 09:29 Jo længere væk dine vandhaner er fra selve anlæget, des længere varer det før det varme vand når frem. Med mindre du har cirkulation på varmt brugsvand.Det går jeg ikke ud fra du har.Hos mig er det det samme. Vandet i mit værksted, hvor fjernvarmeanlæget står, er varmt med det samme, bryggers tager lidt længere tid, køkken lidt længere endnu og badeværelset længst væk tager længst tid.Noget irriterende, men løsningen er altså at få lagt ekstra rør, lave cirkulation på brugsvandet osv. Udgiften til dette vil nok være lidt for voldsom, efter min smag, da det indebærer både nye gulve, nyt køkken og badeværelse, m.v.Så jeg lever med tiden det tager, og det vandspild der naturligvis vil være, mens man venter på det varme vand.Hvis dit vand, efter det har løbet et stykke tid, stadig ikke er varmt, kunne det måske have noget med længden af rørene og isoleringen af disse at gøre. " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com