Tilslutning af opvaskemasine

HEj

Har en opvaskemaskine jeg købte sidste i elgiganten. Ham der skulle tilslutte mangle nogle ting og fortalte mig hvad jeg sku gøre hvor selv at ordne hvilket jeg ikke kan huske da vi først skulle bruge den nu.

Hvis jeg bruger den nu som slanger blev sat til af ham, så ligger der vand i bunden af den når man har brugt den.

Fra under vasken køre der 2 slanger langs køkken bordet og ned i en hjørne tæt på maskine. Den ene slange går så ind i maskinen og den anden forsætter ind under køkken bordet.
Den ene slang til maskinen skal jeg jo bruge og den anden er jo til noget andet. Der går så en anden slange fra maskinen som så vist er sat i sådan en aqua safe box hvor slangen så også forsætter ind under køkken bordet samt vasken.

Men skal de slanger ligge hænge eller hvad, for at der ikke kommer vand i maskinen når man har brugt den, for det er som om den ikke kan suge det ud.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist ikke meningen at den skal tømme maskinen helt efter endt vask, det gjorde min ikke
Hvis du har betalt for at de skal tilslutte den, skal den sq da osse virke!

Jeg har lidt svært ved at forstå det du skriver.
Men der er to slanger. Den ene er vandtilførsel til maskinen. Det er den med aquastop på (Den store klods) Den skal gøres fast på en hane under vasken.
Den anden er afløbet. Og den skal, som navnet antyder, i afløbet. (Husk at fjerne den blokering der sidder inde under studsen til afløbet)
Desuden må afløbsslangen ikke bare ligge fra maskinen og hen ad gulvet. Den skal lige en tur opadi den medfølgende bøjle (som oftest hænges beg på maskinen)

Ellers prøv lige at tage et billede som vi kan se.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
jeg har lige lagt lidt billeder ind i galleri
Hej,

Jeg har kigget på dine billeder, og problemet er tydeligvis at den ikke kan komme af med vandet..

Prøv at skrue afløbsslangen af under vasken, altså den store plastomløber .. derunder kunne ske at sidde en prop som skal fjernes når man skal bruge den studs du har sat slangen på..

Prøv evt. at lægge slangen i en spand og start opvaskeren på tømmeprogram - så finder du jo hurtigt ud af om problemet ligger det ene eller det andet sted..

Og så vil jeg da lige tilføje at den installation med samling af slanger midtvejs, ikke er optimal.. Det er jo noget mere besværligt at pumpe det 5 m frem for 2m.. og så lige det vandbad det kan give hvis samlingen går fra hinanden..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis