Hej Hpox. Du har helt ret, men i dette tilfælde må jeg nok tage ansvaret på egen kappe.
Jeg havde ikke fortalt grusgraven at det skulle stampes i en halv meters højde. Derudover havde entreprenøren første gang sagt at jeg skulle bruge "lergrus" fra den lokale gruskrav. Da jeg så ringer til grusgraven siger de at de ikke har noget der hedder "lergrus" hvorefter jeg forklarer hvad jeg skal lave og de siger at harpet grus 0-8mm er det jeg skal bruge, (uden dog at kende lagtykkelsen) - så det er det jeg bestiller...
Så viser det sig, at der findes endnu en "lokal grusgrav" som jeg ikke havde kendskab til (selvom jeg har boet her i 9 år) og denne grusgrav er fuld ud i stand til at levere "lergrus" eller sikkert det som Flemming herover kalder fyldsand.
Så der har været lidt misforståelser. Det har kostet 36 tons harpet grus og en times arbejde med at flytte det, men nu ved jeg en del mere om sand, fyld og etablering af terrændæk, og har ikke mindst fået snakket med en masse fagfolk, så det er ikke så galt endda. - og som du skriver: meget lærerigt. Det er (indtil videre) stadig fedt at være selvbygger...