Træloft og isoleing

Hej.
Jeg bor i nord-Portugal i et hus med eternittag og betonloft.
Vores brændeovne har svært ved at varme huset op om vinteren pga kulden på loftet og om sommern bliver der meget varmt i huset pga at loftet bliver omdannet til en bageovn.
Jeg har nu tænkt mig at lægge træloft indvendig med 100 mm Rockwool til varme/kulde isolering.
Planen er at jeg først skruer nogle 10cm bjælker op med samme afstand som Rockwool "pladerne", derefter sømmer jeg træloftet op og skubber Rockwool ind efterhånden som loftet bliver lavet.
Nu har en af mine gode venner nævnt noget om at der også skal en såkaldt dampspære op. Kan I give mig en god opskrift på hvad jeg skal sætte op og hvad jeg skal tænke på, taget i betraktning af at der skal isoleres mod kulde om vinteren og mod varme om sommeren.
Det skal lige siges at loftet bliver brugt til roderum så jeg kan ikke bare rulle Rockwool ud oven på loftet.
På forhånd tak.

Mvh,
Lars.

LG - Portugal
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge ind på www.rockwoll.dk der finder du et link der hedder noget i retning af "det kan du selv" .
Der finder du forskellige vejledninger til dit arbejde.

Mvh.
Torben Kristensen
Hej Lars.
Var det ikke en ide at få ryddet op på det loft. haha
Hvis du lagde isoleringen ovenpå betonloftet ville arbejdsprocessen være betydligt lettere "og billigere"
Hvis du vil nedsænke loftet som i din beskrivelse og huset lå her i Danmark, kunne det blive et problem hvis man nedsænker lofterne mere end 40 mm. med træ, så skulle du over i stål pga. brand.
Selve byggeprocessen under betonloftet er meget dyrere end at ligge isoleringen på betonen.
Mit forslag er hvis du ligger 200-250 mm. isolering på loftet og afslutter med vindpap, lagt løst ovenpå isoleringen. Pappen gør den virkning at du får den fulde udnyttelse af isoleringen og at isoleringen ikke bliver støvet til gennem årene.


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis