Valg af vinduer - opfølgning.

Jeg havde den 29/8 en forespørgsel om hvilke vinduer man herinde havde gode erfaringer med og kunne anbefale, og fik efterfølgende en del praktiske råd.

Jeg har nu indhentet tilbud flere steder bl. a. i "Kipa" og Danske Vinduer og Døre fra Sunds.samt "Rationel". Jeg har (foreløbig) valgt Kipa, idet, deres produkter ser Ok ud og prisen er rimelig. Jeg har dog et par spørgsmål i forbindelse med vinduerne.

Kipa anbefalede topstyrede vinduer i stedet for tophængte, som vi har nu. De er lidt dyrere, men har iflg. Kipa nogle isoleringsmæssige fordele, bl. a. lidt kraftigere rammer.

Desuden har man anbefalet glas med såkaldt varmekant, idet, disse som er af et kulstofmateriale skulle forhindre eller netsætte kuldebroer.

mvh
Claus Petersen

navigare necesse est
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvilke fabrikat der erbedst, men.
Varm kant er helt oplagt. Jeg troede faktisk at det var standard idag. Skal de have ekstra for det?

Jeg har i løbet af dagen undersøgt sagen, og kan nu selv besvare mine 2 spørgsmål.

Varmekanterne har siden årskiftet været obligatorisk for vinduer, der kontrolleres af Dansk Vindues Certificering.

I hvert fald hos Kipa, er de tophængte modeller lidt "primitive", idet, de er udstyret med et såkaldt "Farmoderbeslag" - en stang med huller til at holde vinduet i fsk. åbenstillinger, og et par sidebeslag til at holde vinduet lukket. De er da også noget billigere end de topstyrede modeller.

Claus


navigare necesse est
Farmorbeslag. Den var go'
Det er simpelthen et nummer for primitivt med den skydestang.
Jeg føler mig helt moderne. Mine vinduer fra 1978 er tipstyrede.

Du skal have varme kanter og og kolde topstyrede vinduer. :o)
Den der med at det har en isoleringsmæssig fordel at vælge topstyret frem for tophængte, holder ikke !!

Men når det så er sagt, bruger man ikke tophængtebeslag længere, det er i hvertfald yderst sjældent. Med hensyn til valg af leverandør, er det svært at råde, da det et lang stykke hen af vejen er et spørgsmål om hvad det er man vil have.
Skal det være det bedst til prisen, eller bare superkvalitet sagde købmanden i reklamen, og det er der noget om.

Skulle jeg ud og købe topstyret vinduer, ville jeg kigge lidt efter hvilke beslag der sad i vinduerne.
Er det sikkerhedsslutblik og kan du justeres ? er glidebeslagene justerbare ?

Mvh

Rasmus


Kvalitet giver tilfredshed.......

Annonce
Hej Claus

Jeg kan varmt anbefale Rationel og JNA, som er de eneste to producenter som vi benytter os af, hvis du har nogle mål samt øvrige specifikationer mv. som du kunne sende, kunne jeg eventuelt prøve og give dig et uforpligtende bud, hvis det kunne have din interesse.

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Tak for jeres kommentarer. Jeg har nu afgivet ordren til Kipa - så nu må det briste eller bære.

 

Hilsen, Claus


navigare necesse est
Hej,

er du tilfreds med dine nye Kipa vinduer?

Jeg overvejer lige nu om jeg skal bestille vinduer hos dem. Jeg kan spare mange penge ift. Rationel/Velux. Især på deres ovenlysvinduer.

Til gengæld synes jeg Rationel virker som et godt kvalitetsprodukt.

Mvh Asger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis