lys men ingen afbryder der virker

Jeg har sat en lofts lampe op i ret gammel udhæng. Der er 2 røde ledninger en brun og blå. Jeg har tilsluttet lampen den blå og brune og ikke rørt de to røde. Lampen lyser fint - mit problem er at jeg kun kan slukke den ved at skrue pæren løs. Er der nogen der kan fortælle mig om det er de røde ledninger der skal i spil og i givet fald hvordan? Eller er det noget andet. Der er 2 "afbrydere"/kontakter jeg tror hører til udhænget. tak for hjælpen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal formentligt nok bruge den blå og en af de røde - de 2 røde er næsten helt sikkert til hver sin afbryder (du nævnte at der var 2 afbrydere)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Jeannette 77

Sådan som det lyder for mig kan det være du har det som hedder en korrespondance, det vil sige at du kan tænde og slukke i hver ende.
Er dine ledninger samlet i muffer farve ret så vil jeg tro at du skal sætte din lampe på (N) Blå - Blå og (L)Brun - rød.
Hvis dette ikke hjælper så kan du måske tage et billede.

Held og lykke med dit lille projekt. Du er velkommen til at skrive direkte hvis du har spørgsmål til belysning eller lys og lamper.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Skrevet af Reene_RAN-Light på 04 sep 2010 16:58
Hej Jeannette 77

Held og lykke med dit lille projekt. Du er velkommen til at skrive direkte hvis du har spørgsmål til belysning eller lys og lamper.


@Ran-light: Prøv om du kan lade være med at reklamere i alle dine indlæg. Og prøv om du kan følge LDS-ånden og lade være med at stille spørgsmål privat.
LDS er jo en side hvor man, netop ved at spørge og svare så alle kan læse det, er med til st sprede viden og erfaringer.

Til spørgeren, vil jeg spørge om de to afbrydere sidder i hver sin ende af gangen, eller lige ved siden af hinanden. Sidder de sammen, er der tale om en kroneafbryder. Og så virker de som afbryder på hver af de to ledninger.
Hvis de sidder i hver sin ende af rummet, er der nok tale om korrespondance. Og så skal du bruge den ene af de to røde. Og der bliver du nød til lige at prøve om det så virker efter hensigten, efter du har monteret. Der kan du nemlig kun bruge den ene.

-Men jeg tro nu at det er den første!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis