Vandtæt kontakt, fra Harald Nyborg grrrrrrr

Jeg skulle bruge nogle 220 volts udtag, og var i Harald Nyborg, herligt de havde nogle vandtætte til ingen penge, de så tilmed ganske tilforladelige ud.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=6136&n=10

Men for pokker da noget skrammel, da jeg skulle til at montere dem, usle skruer og klemmer. Kan de virkelige være lovlige?
De røg direkte i skraldespanden
Så måtte jeg til lommerne og købe nogle Opus

Skulle det have været gedigen kvalitet, er den her serie her jo ikke at kimse af.

http://www.vvs-grossisten.dk/index/...-lg-p32343

mvh jens
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de billigere udendørs hos onkel harald er skummelt dårlige, har selv undret mig over om de kan være lovlige.. de burde ikke være det..

Heldigvis har de også Opus, men så er prisen så en ganske anden http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3324&n=30100
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja men det skulle være godkendte, jeg turde nu ikke bruge dem.

Deres tavlemateriel, skulle også være extrem dårligt, eks kan deres automatsikringer ikke holde til en direkte kortslutning.
Det fik jeg at vide af den elektrikker vi bruger i firmaet, de villige til at montere ting folk selv køber, bla kontakter fra LK, men kommer det til det billige, af tvivlsom kvalitet, så nægter de at montere det, det vil de ikke lægge navn til.

mvh jens
jeg forstår eletrikkerne at de ikke gider bruge energi på det.

det er sikkerhedsmæsige årsager.
at de ikke sætter folks liv på spil.!

de oven i købet at de ved hvad der er skrammel eller godt.

det er godt at folk ikke bygger huse med 20 kr(s). h.n. kontakter.
med mindre de er med elekrikkernes fortrukne mærker.!!!

det er også dårligt at autosikring ikke kan klare direkte kortslutning.!
men det er godt at de ikke bliver montert af elekrikker.
for brænd sikkerhedsmæsige årsager.

det er ikke grund til at spare for meget på el installationer.

på denne kontakt fra h.n. til 20 kroner. er der pakning på bagsiden under "låget"
ud over lednings "mufferne" men jeg kan godt forstå at i sparke den ud.
det er bedre at tænke to gange inden i åbner pængepungen.???
hvis man ikke er får hurtige til at slå på "slag tilbud" der ikke virker.
kan du ikke levere varen tilbage.
og pængene retur. med mindre at de har vært åpnet.!
og inden den går i skraldespanden.
HN's automatsikringer er ikke godkendt da de ikke kan klare en stor nok kotrslutningsstrøm, jeg har set en sådan gå i brand efter en kortslutning, hvis jeg skulle montere sådan en skulle det være en i indmuret tavle med lukket stållåg eller slet ikke.

Dr_Lyn
Nu havde jeg jo prøvet at se, hvad det bestod af, jeg prøvede lige at montere et par ledninger, klemmerne og skruerne var så bløde at man ikke kunne spænde ledningerne, ortenlig fast.
Ja så var der en uåbnet, den røg så også i skralderen, så er der da ingen der brænder hytten af med den
Når man nu som jeg, laver "ulovlige" instalationer, er jeg extra obs. på at tingene er i orden.
At så et Opus koster 147 kr, kontra 20 kr, betyder intet...

Silvan har forøvrigt de samme elendige kontanter/stik.

mvh jens
Annonce
Generelt syntes jeg at folk, som intet ved om el materiel, burde holde sig langt væk fra at købe det.
Har før været ude ved kunder som selv har købt div. stikk og afb. som de så vil have os (elektriker firmaet) til at montere.
Når man så først gør dem opmærksom op at vi ikke vil stå med ansvaret for installationen, da det er materiel som de selv har købt, så står de med et spejl blankt blik i øjne og fatter kegle, selvom man gør dem opmærksom på at det er pga enten for dårlige klemmer, for "bløde" skruer etc. Det har før givet anledninger til problemer, når de så ringer og siger at deres f.eks stikk. er faldet ud og de så får en regning på en stikk. som vi har leveret + timeløn.

SÅ det jeg vil frem til er; hvis man ikke har forstand på el materiel, eller er i tvivl om hvad man skal bruge, så tag dog for fa**** at besøge den lokale el pusher og konsulterer med dem. Så undgår man som kunde unødvendige udgifter og en masse bøvl med lårtet.

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

En kontakt i en ordenlig kvalitet er trods alt billigere end et nyt hus eller i mit tilfælde en ny husbåd.

Dr_Lyn
Skrevet af Trickster på 01 sep 2010 18:06

SÅ det jeg vil frem til er; hvis man ikke har forstand på el materiel, eller er i tvivl om hvad man skal bruge, så tag dog for fa**** at besøge den lokale el pusher og konsulterer med dem. Så undgår man som kunde unødvendige udgifter og en masse bøvl med lårtet.


Som jeg før har været inde på, så skulle den lokale el-pusher måske gribe en smule i egen barm, før man hidser sig op over HN og andre.
Da jeg for 10-13 år siden skulle bruge en del materiel til IHC røg jeg en dag ned til den lokale el-pusher i stedet for at ulejlige min gode ven og almindelige leverandør som bor langt fra mig, og der bestilte jeg 4 tryk til IHC. Det skulle gerne være her og nu. Jeg tog 4 stk., selv om jeg blot skulle bruge 2, men så havde jeg da lidt i reserve. Jeg spurgte ikke på prisen, idet jeg vidste at de kostede i omegnen af 150 kr., den gang.
Da jeg en hel del dage senere endelig kunne afhente trykkene, noget senere end jeg kunne have fået dem med posten, var regningen på 1400 kr.!!, altså mere end dobbelt af det jeg i min vildeste fantasi havde regnet med og på toppen en senere levering.

Jeg har nu lært, at man ikke bruger den lokale el-pusher uden nøje studier af hans priser, og normalt må jeg opgive, idet jeg ikke vil være uhjælpeligt til grin over de grådige avancer.

Jeg er vældig tilfreds med at HN og div. netforretninger har bidraget med at afmystificere priserne på el- og andre sager.
Alle disse autorisations-monopoler og kartelaftaler, som florerer inden for EL og VVS er ikke særlig klædelige og i stedet for hele tiden at pukke på LDSere, burde man i højere grad lige tage og moderere sig mht til grådige avancer.
Inden i nu falder over mig, så vil jeg lige berette, at jeg rent faktisk kender rigtig meget til dette fra bagsiden, og det er ikke kønt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er da rigtig godt, at kunne købe kvalitets produkter, eks. fra LK.
Det er bare total tåbeligt, at HN, og andre sælger elmateriel, som er direkte farligt.
Såsom en automatsikring, der ikke kan håndtere en direkte kortslutning.

Iøvrigt sælger HN kontakter fra LK, billigere end elinstalatørens indkøbspris.

mvh jens

Nu skrev jeg heller ikke noget om at man skulle KØBE materiel ved sin lokale elektriker, men blot konsulterer dem. Og dette var hvis man IKKE har forstand på el materiel.
Ja pris mæssigt kan elektriker firmaerne nok ikke være med, men omvendt kan man sige at hvis man købe materiel ved en proff. (uanset om det er el, vvs eller andet) så kan du få korrekt råd og vejledning.
Jeg siger ikke at man ikke skal købe ting i HN, J&F etc. blot at man skal tænke sig om inden man køber, som i tilfældet her med udendørs stikk. for derefter at konstatere, at det er det arveste lort.
Come on, hvor meget kvalitet får man får en flad 20'er.

Har du ikke forstand på el, så hold dig fra det

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis