Formatering af harddisk med styresystem XP

Hej I altvidende

Har en pc´er der er ved at gå død. Vil lige prøve at formatere den inden jeg helt kasserer den. Har legale programmer, så jeg kan sagtens få den op og stå igen. Men hvordan får jeg den formateret?

Mvh Finn
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Microsoft har en fin beskrivelse
http://support.microsoft.com/kb/313348/da

eller prøv dette
Indsæt din Windows XP-installation disk i cd-drev
Der kommer en blå skærm og derefter indlæsning af nogle filer. Når den er færdig,kommer et par valg muliheder-vælg "Tryk på ENTER for at installere Windows XP." Tryk på Enter eller Retur.
Der kommer nu en menu til at vælge, hvor Windows skal installeres. Det er her du kan slette gamle partitioner og formatere drevet
Hej Arne

Så lykkedes det at formatere computeren. Men nu er jeg løbet ind i et andet problem. Jeg kan ikke komme på nettet, modem virker fint ( bredbåndsforbindelse over kabel tv ), men computeren kan ikke finde den. Det skal siges at der var fin forbindelse før jeg formaterede. Er efterhånden ved at opgive l....., og købe en helt ny.

Mvh Finn
Hej Finn
Du mangler nok bare en driver til dit netkort i Pc'en

Højre klik på "Denne comnputer" - vælg egenskaber - vælg hardware - vælg så endhedshåndtering -find netværkskort - højre klik på det -tjek om der installeret en driver.
Prøv om XP kan finde den ,ellers kan du finde en på producentens hjemmeside.

Netkortet kunne feks. være fra "VIA Technologies, Inc." -søg på Google -så finder du VIA Technologies hjemmeside og deres download side med div. driver ,men det kræver bare lige at du har adgang til en anden PC, der kan komme nettet.

Så har du lidt at arbejde med de næste par timer
Hilsen Arne
Hvis din maskine er af et af de kendte mærker, f.eks. HP, Dell, Lenovo, Acer osv. så kan du finde drivere til netop din model på producentens hjemmeside. Du kan så samtidig downloade og installere alle de andre model-specifikke drivere, som f.eks. grafikkort-driver, lydkort, pegeplade (hvis bærbar) osv.

Ellers skal du som Arne skriver vide lige præcist, hvilket netkort der sidder i - og det kan være svært at finde ud af - i sær, hvis det sidder onboard (en chip direkte på motherboardet).
Hej

Det er lige netop problemet, netkortet sidder på bundkortet. Maskinen er halvgammel, har overtaget den fra min datter. Men det er en ret hurtig maskine, så jeg prøver at arbejde videre.

Mvh Finn
Annonce
hej
sidder netkortet som en del af bunkortet, hvis det gør står der et navn og model nr på bunkortet feks. asus 4k3s så går man ind på asus hjemmeside og slår model nr. op
hvis det sidder i en af de hvide slots kan du tage det ud se hvad der står og følge ovenståene.
Hej Pml og I andre

Jeg har nu gjort som I skrev, og tænk det VIRKEDE. Computeren virker og jeg er kommet på nettet. Så hermed slutter jeg tråden.
Stort tak til jer alle for råd og vejledning.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis