Opbygning af bærendeVæg

Hej har købt et hus hvor der er et rum som oprindeligt har været 2 værelse opdelt med en bærende væg. denne bærende væg er blevet fjernet og der er lagt et i limtræsbjælke op . Jeg tænke nu på jeg  gerne vil have lavet en bærende væg igen da . Da jeg gerne vil have 2 værelser igen og der hvor jernet hviler på væggen skal der være en dør så jernet kan ikke  bære længere.  Men hvordan opbygger jeg en bærende væg . skal det være gasbeton -. træstolpe eller hvad. ( Kan ikke bygges andeledens grundet loft højde og nogle andre tilstødende vægge Håber billedet giver mening

Hmmmm kan ikke få billedet til at blive vist
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maggo

Du kan sagtens bygge en væg op i enten mursten eller gasbeton - du skal dog sikrer dig at der er en tung væg nedenunder (f.eks. eksisterende bærende væg i kælder) eller at du bygger direkte ovenpå fundamentet.

Det er svært for mig og komme det nærmere, uden som minimum og se nogle billeder - men hvis du selv vil prøve kræfter med dette projekt, så husk for alt i verden og understøt loftet, inden du begynder og rive limtræsbjælken ned! Ellers kan du rende ind i rigtig grimme problemer.

Held og lyke med projektet.

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser






Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Hej Maggo

Ja, det er stærkt nok, man kan reelt bygge et helt hus i gasbeton, men du skal selvfølgelig udfører opbygningen korrekt, samt bruge gasbeton blokke i rette dimensioner, alt efter hvor meget væggen skal bærer. Men umiddelbart skal du nok bruge elementer der er 12½ cm bredde (hvilket er en anelse mere end bredden af en mursten 10,8), og så mener jeg de måler 60x40 cm i længde/højde.

Du kan sikkert få mere specifik information ved at søge på google, og finde firmaer der har "gasbeton" eller "porebeton" som speciale.

Og lige et lillle fif - når du bruger soldater, så lad være med og sætte dem direkte mod loft - brug gerne en solid bjælke mellem loft og soldat.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser


Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Kan du ikke sætte en stolpe i hver side af dørhullet, de skal så være lige så tykke som bjælken, som fjernes i dørhullet og ellers bliver tilbage på resten af væggen.

Så kan du lægte op og lave en gipvæg

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Fwm Nej desværre ikke nåetgrundet loft højde hvis bare jeg kunne uploade billedet så gav det mening.

Mange tak mlb det har svaret på hvad jeg præcis søgte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis