Gødning

Tak for mange gode input omkring valg af græsfrø. Nu til næste spørgsmål. Skal jorden gødes før eller efter jeg sår græs. Synes også der er forskellige filosofier omkring dette?? Er hånd-gødning ok, altså uden en fancy maskine:-) Hilsen Jørgen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Græsset skal være i god vækst og ordentligt rodfæstet før du gøder ellers svider du de små skud og rødder. Sår du græs nu behøver du ikke gøde før til foråret hvis du har almindelig jord.

Hvis vi får et lunt efterår og græsset vokser godt til nu kan du evt. give det lidt plænegødning i oktober så det har lidt at stå vinteren igennem med. Husk, hellere gøde flere gang med sparsom hånd end en gang med stor mængde - særlig når det handler om en nysået plæne.
Tak for svaret

Grunden til at jeg spørger er også fordi jeg har en havebog...... - den siger at man kan gødske jorden nogle dage før plænen skal anlægges. Jorden kan have en mangel på de vigtigste næringsstoffer da den ikke er blevet behandlet i over 30 år...?

Giver det mening at give den lidt spredt gødning før jeg sår græs op mod weekenden??
Hmmm, tjah, men med let hånd så og med relativt lidt N er min anbefaling.
Du skal tænke på, at hvis græsset får meget kvælstof nu vil det primært udvikle strå og ikke rod. Det vil gøre græsset sårbart til vinter, hvis ikke primært roden er veludviklet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis