Afløbet stoppet / Septitank

Hej

Vi har en septitank til vores hus.

Mit spørgsmål er så nu hvor den næsten er ved, at være fyldt, der kan vi ikke tage bad, for så løber vandet ud på hele badeværelset....hvad kan det skyldes?

Vi kan hellere ikke vaske fingere eller bruge andet vand på badeværelset.

Min mand har så taget en stump vandslange og stoppet ned i afløbet, og så kan vi så vaske fingre og bruge vand fra håndvasken, men bad kan vi stadigvæk ikke tage uden, at vandet løber ud over hele gulvet.

Nogen der ved hvad problemet kan være og om det evt. forsvinder igen i det vi for tømt septitanken?

Venlig hilsen

Pusser

 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan med toiletskyl, er den også galt?
Det lyder mest som en 'prop' i afløbet, som der er kommet hul i (med slangen), men ikke stort nok til den kan tage den større mængde vand fra bad.
Jeg ville prøve en tur med et kraftigt rensebånd.

 

Hvis septictanken er bordfyldt, vil I uvægerligt få dette lede problem.
Jeg går ud fra at det er samme problem ved toiletskyl.
Se at få tømt septictanken hurtigst muligt og få skyllet rørene ved samme lejlighed. Der kan sagtens sidde en stor prop inde i rørene.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ud og løfte låget af septitanken, er den overfyldt skyldes det at nedsivningen fra septitanken er stoppet.
Er der normalt niveau i septitanken, så er det rørene ind til badeværelset der er stoppede, hvilket lyder mest sandsynligt når en vandslange i afløbet delvist kan afhjælpe problemet.
Det kan jo også skyldes den meget regn der er kommet i den sidste tid, og er jorden mættet kan drænet jo ikke trække.

Så hvis der ikke var noget før det begyndte at regne kan det være det.
Men når det så ikke trækker som det skal, kan der let komme blokeringer i afløbsrørende

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis