kunstharpiks-imprægneret plywood af bøgetræ.

er der nogen der ved hvor man kan få fat i sådan noget materiale
kunstharpiks-imprægneret plywood af bøgetræ.

Mvh
Tomas

Tomas

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lugter af vandfast krydsfiner på amerikansk ?!

/ Claus

Tjah hvorfor er det lige man aldrig kan komme på navnet når man skal, men du kan altså købe krydsfiner i samme kvalitet her hjemme også. Det er ret tungt i forhold til andre krydsfinerer men også utroligt stærkt. Det bruges bla. til trailerbunde og i Bygge brancen som støbe plader. På større skibe bruges det som dørk i lastrummet.
Pladen har en brunlig farve og det er virkelig kvalitet, prisen er der efter, ret høj pr. pladen.

V.h.  Håndværkeren
Hej Haandsværker, er det støbefiner du tænker på?
Phenolic plywood er det her ikke også bare en støbefiner, er er det noget mere specielt?

ps. er der nogen der ligger inde med noget støbefiner 1000 x 600 - 19mm

Tomas

Jo phenolic plywood er støbefiner.
Det skulle overraske mig meget om ikke en hvilken som helst større trælast i Koldingområdet kan hjælpe dig, eksempelvis Stark.

Men om bøgetræsstøbefiner lige er til at skaffe er måske nok et spørgsmål, men det burde kunne leveres i birk. Træsorterne i østenstøbefiner kender jeg ikke, men bøg er det jo nok næppe :-)
Jeg synes ikke støbefiner er hårdt som alu. Jeg har skåret mange af dem over.
Det er nok mere overfladen som er lidt mere slidstærk, men glat.
Til gengæld har jeg 3mm bøgetræs krydsfinèr lavet af måske 20 lag finèr. Det kan godt samenlignes lidt med alu.
Så skal du til København http://www.krydsfiner.dk/bg_krydsfinr.6 men 19mm har de ikke.

Mvh Adam
Der er ikke tale om at det er hårdt som alu. men lige så stærk !!!!!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis