Renovering af flagstangssokkel

Jeg kunne godt tænke mig at shine flagstangssoklen op. Det er en gammel sag i beton med fasede kanter. Den har været malet rød, der dog er skallet af mange steder. Jeg kan ikke få det hele af med spartel/stålbørste, det vil nok kræve en vinkelsliber.
Jeg har lavet en prøvemaling med rød Hammerit maling som farvehandleren anbefalede, men er ikke vildt begejstret med resultatet.
Så jeg vil høre om ikke der skulle være nogle gode råd. Jeg tænker f.eks. om man på en eller anden måde kan pudse/filtse den efter slibning med kopsliber?


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glemte du at bruge en brænder da du skulle have den gamle maling af soklen, det er den eneste sikre metode til at få gammel maling helt væk på. Fremgang måden er meget enkel, du opvarmer et lille område til det begynder at boble op i malingen, så kan du let fjerne det med en spartel og stålbørste.
I "gamle dage" brugte man vandglas når en overflade skulle lukkes af på tegl beton o.l. I vore dage hedder det en forankrings grunder af et par gange, så vil jeg tro at dit maler arbejde vil få en flottere overflade. Men den bliver aldrig blank og glat som et stykke træ.

V.h.  Håndværkeren
Hej Decollage
Jeg taler af erfaring - lån en højtryksrenser, hvis du ikke selv har en - det tager 10 min. - derefter
maler du den med sokkelmaling - det holder i mange år og skalder ikke af.
Efter 1/2 time har du en superflot sokkel til din flagstang.
fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også