Renovering af flagstangssokkel

Decollage
Decollage
376 9320

Jeg kunne godt tænke mig at shine flagstangssoklen op. Det er en gammel sag i beton med fasede kanter. Den har været malet rød, der dog er skallet af mange steder. Jeg kan ikke få det hele af med spartel/stålbørste, det vil nok kræve en vinkelsliber.
Jeg har lavet en prøvemaling med rød Hammerit maling som farvehandleren anbefalede, men er ikke vildt begejstret med resultatet.
Så jeg vil høre om ikke der skulle være nogle gode råd. Jeg tænker f.eks. om man på en eller anden måde kan pudse/filtse den efter slibning med kopsliber?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Glemte du at bruge en brænder da du skulle have den gamle maling af soklen, det er den eneste sikre metode til at få gammel maling helt væk på. Fremgang måden er meget enkel, du opvarmer et lille område til det begynder at boble op i malingen, så kan du let fjerne det med en spartel og stålbørste.
I "gamle dage" brugte man vandglas når en overflade skulle lukkes af på tegl beton o.l. I vore dage hedder det en forankrings grunder af et par gange, så vil jeg tro at dit maler arbejde vil få en flottere overflade. Men den bliver aldrig blank og glat som et stykke træ.

V.h.  Håndværkeren
fox
fox
70 7100
Hej Decollage
Jeg taler af erfaring - lån en højtryksrenser, hvis du ikke selv har en - det tager 10 min. - derefter
maler du den med sokkelmaling - det holder i mange år og skalder ikke af.
Efter 1/2 time har du en superflot sokkel til din flagstang.
fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Kosmetisk renovering af brændeovn.
    Lav-Hus (7 svar)
  2. Overflade rust?
    Lav-Bil (1 svar)
  3. Renovering af kældervæg, hvordan [Billeder]
    Lav-Hus (16 svar)
  4. Pudsning af gammelt udhus af cement mursten
    Lav-Hus (12 svar)
  5. Renovering af snekke
    Lav-Båd (42 svar)
  6. Maling af flagstangs-støtte?
    Lav-Hus (1 svar)
  7. Slibe betongulv
    Lav-Hus (5 svar)
  8. Multi 280 hæftemørtel?
    Lav-Hus (4 svar)
  9. Lak, olie eller ingenting?
    Lav-Båd (28 svar)
  10. Rense betongulv før maling
    Lav-Hus (1 svar)

Sponsor på LDS

Malgodt.dk

Malgodt er en af de mest populære maler-butikker på nettet. Vi har et godt samarbejde med dem, som giver dig gode priser i webshoppen.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også