UDSUGNING: Hvordan og hvilken? (Billeder)

Hej eksperter. Jeg skal til at sætte et gammeldags københavnerskab op i køkkenet, og da det er over komfuret, vil jeg montere udsugning af en art. Skabet ser således ud:



Nederst er skabet 19 cm dybt, og den nedre "kasse" er 14 cm høj.

Jeg vil gerne montere en emhætte, som fylder så lidt som muligt. Jeg er indforstået med, at jeg kommer til at skære i bunden af skabet, men helst så motor og slange fylder så lidt som muligt.

Er vi ude i sådan noget som dette (se link):

UPO6000S

Eller kan man gøre noget med en ekstern motor fx, så det eneste, der fylder er slangen?

Jeg håber på klogskab og kløgt, mange tak! Vh Sebastian

Hej eksperter. Jeg skal til at sætte et gammeldags... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at trække skabet ud fra væggen så rør mv. kan være bagved. De skuffer der er nederst is kabet kan jo alligevel ikke bruges til noget hvis der står noget på emhætten, så kan de jo lige så godt blive trukket ud i front. Et træskelet, og en krydsfinerplade i samme lak, eller malet som væggen.



/ Claus

Uldal: Ja, hvis det ikke bare blive emhætte med kulfilter, men luften rent faktisk skal føres et sted hen, kan slangen føres mod vinduet ved siden af døren. For jo, der bor ganske rigtig nogen ovenpå.

ClausHillker: Hvis jeg forstår dig ret, er det slangen som har en diameter på 10 cm, der skal være bagved, ikke? Er det ikke at få skabet ret langt ud fra væggen, eller hvordan? Men ellers, det er bestemt ingen dårlig idé!
næ! Og hvis du trækker skabet ud via en kasse til slangen, kan du jo bygge små hylder ind i enden ved gasrøret/døren

 

Du har ret i hvad du siger, tak! Jeg har dog ikke prøvet at lave en sådan omgang før, så jeg må lige tænke over, hvordan det rent praktisk skal gøres. Men det er en god ide!
Hej igen. Jeg skal til at lave det træskelet, som skabet skal sættes på. Jeg laver det sådan, at det kommer ca. 20 cm ud fra væggen. Så det skal jo kunne holde noget. Jeg har ikke prøvet at lave en sådan omgang før. Hvor tykke/hvilken bredde skal listerne (eller hvad et kaldes) til skelettet have? Og kan det bære vægten hvis listerne bare stå retvinklet på hinanden, eller skal der være nogle der også går på tværs/på skrå? Tak tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også