VDR / Varistor i blomberg ovn

Hej Håber der er noget der kan hjælpe. Jeg har en blomberg ovn, hvor der sider en VDR modstand, i forbindelse med transformator på styreprintet. Den er defekt, som følge af en nul fejl, hvor der har været 400 V mellem fase og nul. Jeg har afmonteret, modstanden og ovnen virker perfekt. Der står ikke noget på VDR modstanden, så derfor er jeg lidt på bar bund. Er der noget der kunne have en ide om hvilken type det er. Jeg ved det er som at lede efter en nål i en høstak, men prøver alligevel. En ny modstand koster 5 ,- en ny ovn koster 4000,-

 Med venlig hilsen

Carsten M. Jensen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke købe et nyt print?

Selvfølgelig billigere, hvis du kunn få fat på diagrammet over printet, og så nøjen med at købe den defekte komponent...

mvh jens

VDR modstande er kendetegnet ved at have en spændingsmærkning i volt, og så er resten som regel betinget af diameteren på skiven. Så med udgangspunkt i at printet i din ovn er beregnet til 230V (fase og nul) ville jeg vælge en 250V eller 275V varistor, med samme diameter som den forkullede - hvis jeg virkelig ville montere en igen!


/ Claus

Jeg tror jeg venter med at gøre mere, ovnen kører fint, der er ingen problemer med den. Mange tak for hjælpen.

 Med venlig hilsen

Carsten M. Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis