Puch Maxi K (std.), problemer

Hej folkens, Jeg er som så mange andre, også nybegynder mht. knallerter mm., så bær over med mig for min muligvis manglende viden I dag oplevede jeg problemer med skidtet da jeg var ude på en længere kørertur. Over nogle minutter faldt trækket fuldstændigt, og trækkede nok ca. 0 - 5 km/t. Lige siden har det været lidt fucked med accerlerationen, og når den så endelig kommer op i fart kører den ca. 15 km/t. Den er ikke tunet, boret, plukket og hvad det ellers hedder. Den kører normalt 25 - 30 km/t. Jeg har renset karburatoren i dag, og benzinen fungere efter min overbevisning fint. Gnisten er en smule rødlig synes jeg, men kan det have ændret sig så hurtigt? Skal den ikke være blå/hvid? Har I nogle bud på hvad det eventuelt kan være? Tak på forhånd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan meget vel være din tændning det er galt med, gnisten skal være blåhvid så det er muligvis din spole du skal have skiftet. Har du renset platinerne dette gøres med en der til indrellet fil, og der skal ikke ret meget til (Altså files) Et nyt tændrør er også en go ting.
Har du tjekket dit luftfilter, hvis det blot er en skumgummi svamp, kan du selv rengører den, tag den ud og fyld vand og lidt sulfosæbe i den og nulder den godt igennem. Skyl den til der ikke kommer sæbe ud mere, pres vandet ud og giv den et par dråber tynd olie som du lige nuldre ind i "svampen"

V.h.  Håndværkeren
en flad nålefil til platinerne

bare med et par strøg så er "tappen" væk i platinen i gabet.!
Mange tak for svarene. Jeg afprøver jeres fifs snarest muligt, men er desværre ikke lige hjemme i et godt stykke tid, men skal nok vende tilbage, og se om det gjorde udfaldet.
Mange tak for hjælpen!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis