HTC GPS Google

Jeg overvejer at købe en HTC Wildfire. Der er skrevet rundt omkring at den har GPS og kan bruges sammen med Google maps. Men jeg kan ikke finde ud af om man altid skal være koblet på internettet for at bruge kortet. Eller kan man downloade kortene og så bruge dem?
Er der en, som kan forklare det helt præcist?

Venlig hilsen
Knud
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke lige med HTC. Min tidligere mobil, Sony Ericsson W760, havde også GPS og Google Maps.
Den var koblet op på nettet, når man brugte funktionen.
Men jeg betalte kun for den datatrafik der blev modtaget/sendt.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Når man bruger google maps - så det med download af data når du kører (eller går for den sagsskyld)

Hvis du skal have noget uden data, så skal du over i nokia - der kommer en del af deres telefoner med indbygget kortdata.

Men så får du ikke det lækre android - sagde manden der selv er uhyggelig glad for sin Desire :-)

Mvh.

René

Tak for  svarene. Det er jo sådan, at når man spørger i telefonbutikkerne. så er svaret næsten altid: ja. Og så finder man først ud af den rette sammenhæng, når man har købt.
Jeg havde håbet at jeg med Wi-fi derhjemme kunne downloade de kort der skulle bruges.
Og der er vel heller ikke mulighed for at koble telefonen på internettet uden at have et internetabonnement at betale til hver måned?

Venlig hilsen
Knud
Det er muligt du i Danmark kan købe et navigationsprogram der kan køre på Android - og ad den vej få kortmaterialet til at ligge på din telefon.

Jeg har et billigt abbonnement hos Telia med en datapakke til 49,- / md. Den inkluderer vidst 200 MB pr. måned. Jeg brugte navigationen (Google) forleden for første gang, og det var ikke den store datatrafik. Tilgengæld så napper det noget strøm da både GPS og telefondata kørte i 40 minutter. Varm blev den også - men sådan er det jo når processoren arbejder. Skal helt sikkert se mig om efter et USB til bilen.

Det med WIFI derhjemme - det kører super - måske også derfor jeg sagtens kan leve med en lille datapakke.

Mvh.

René

Så spændende ud - men det er til windows mobile telefoner såvidt jeg kan se :'( Æv

Mvh.

René

Hej
Jeg har altså ikke meget lyst til at skulle være på nettet for at navigere. jeg fandt denn

http://www.mobilityshop.dk/shop/copilot-live-8-1000p.html

Den koster godt nok lidt rigeligt,men så behøver man heller ikke tænke på andet end udsigten, når man kører.

Venlig hilsen
Knud
Hej, jeg har også et par kommentarer. Så længe man er i DK, så sådan en navigationsprogram som henter kortet løbende ned er ikke noget problem. Det koster lidt, men det kan man overleve.
Men hvis man er på ferie i Afrika (eller studietur i Italien eller bare på roadtrip til tyskland) og skal lige se hvor langt der er til et eller andet sted, så koster det kassen! En regning på 3000 kroner kan det nemt blive til.
De smarteste er nu nok at give lidt penge og få en program med indbygget kort, så hvis man er i udlandet, kan man slukke for roaming, så man er fri for at dyr regning når man kommer hjem.
Jeg selv har en iPhone 4 med en TomTom Western Europe navigations program (det koster 300-400 kroner). Næste måned der skal jeg køre til Amsterdam i Holland - jeg taster bare adressen på min iPhone og så fortæller den mig hvos jeg skal hen, på dansk, med forholdsvis nye (2-3 måneder) kort. Jeg kan endda vælge en økonomisk rute (så undgår den bl.a lyskrydse hvor man skal dreje til venstre).
Hilsen Alex
Jeg har lige fået en, HTC desire som arbejdstelefon (må bruge den i fritiden også, når der betaler multimedia skat)

GPS' en bruger ikke ret meget data, jeg har ikke det nøjagtige tal, men det er ret begrænset. 
 Vi har som udgangspunkt fået 1GB data som max pr mdr, som vi bare kan få forhøjet til 10 GB pr måned, hvis det er nødvendigt.

Jeg har haft den i godt 14 dage nu, og har da brugt den flittigt, såvidt jeg kan se kommer jeg højest til at bruge 300 mb pr måned.

Så længe man ikke ser film, eller høre musik online, tror jeg ikke forbruget er noget problem.
Men 1 times tid, i ny og næ, på yoy tube, vil jo nok rykke i forbruget

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis