træ---væk

hej gode og dygtige mennesker,et højt problem,et træ der skal slås ihjel !! ikke fældes i første omgang,og JA træet er vist mit eget,hvad kan man gøre så det tørrer ud.

venligst johannes (josso)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Du skærer et bælte i barken hele vejen rundt, 15-20 cm bredt.
Du skal fjerne al bark i bæltet.
Så går træet ud helt af sig selv efter et par år eller 3.

2. Så er der den med kobbersømmene, men der skal vist mange til, og resultatet er ikke sikkert.

3. Tredie mulighed er at bore et 20 mm hul, eller flere skråt ned i stammen, og fylde op med round-up 2-3 gange, efterhånden som det forsvinder.

Men træer er da kønne.... så hvorfor slå det ihjel?


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja, det er nok meget smart, at være helt sikker på, at det er ens eget træ, før man roder sig ud i noget snavs.

Jeg havde i første omgang ikke set at der stod "vist" i første indlæg.
Men uanset hvad, vil jeg ikke skyde Johannes usle motiver i skoene.

Der er da vel for pokker heller ikke nogen, der er så letsindige,  at spørge offentligheden til råds, om hvordan man slår naboens træ ihjel??
Det er da bare alt for let, at spore det tilbage til spørgeren.

Lad os tage et eksempel:

Mit postnummer er 7451... alle ved hvad jeg hedder.... pludselig bliver der ballade med et træ, som jeg angiveligt har forgrebet mig på, og som er naboens. Så følger politianmeldelse osv.
En simpel søgning på "slå træ ihjel (samt ens navn og postnummer)" på Google, er rigeligt til at finde vej herind på LDS.... og vupti er sagen vel stort set afgjort.

Men som sagt er jeg sikker på, at Johannes kun "dræber" egne træer.
Alt andet er for dumt og for dyrt.
Et stort træ der skal erstattes, kan let løbe op i 40.000-50.000 Kr. alt efter art.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Johannes
Jeg er enig JBR i hvordan man afliver træet. Saft transporten sker i vækstlaget lige under barken og afbrydes den, så dør træet.
Jeg undre mig dog lidt over hvorfor du ikke bare fælder det. At have et dødt stående kan få fatale følger, i form af nedfaldne grene. Et dødt træ er også udsat i stormvejr og kan vælte eller knække da al fleksibiliteten er væk. Døde træer kan også være utilregnelige at fælde.
Mvh
Peter.........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis