Alfa Romeo 146 Olie?

Hej, Jeg har købt en Alfa Romeo 146, fra 1999. Den spilder olie når den kører. Jeg har læst at den skal bruge syntetisk olie, men hvordan kan jeg være sikker på det er syntetisk olie der er på nu. Eller kan jeg bare blande syntetisk olie i nuværende olie. Jeg har set noget Mobil super 3000 5w/40 4liter til 300kr hos harald nyborg. Kan det gå an?
"Fortæller" bilen selv hvis den er ved at gå tør for olie? Når jeg står forand bilen spilder den olien til venstre side dvs. modsat rattet i bilen, så jeg går ud fra det er fra bundkarret? Håber nogle kan hjælpe.

Mvh Michael
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Fortæller" bilen selv hvis den er ved at gå tør for olie?

Ja, men så er det som regel for sent.
Du har en oliepind, brug den!

Bent.
NEJ DEN FORTÆLLER IKKE AT DEN ER VED AT GÅ TØR FOR OLIE,når den røde olielampe lyser er den gået tør.
Udover at det sviner unødigt, så er det farligt for din motor at spilde så meget olie,få den tætnet i morgen og giv den en dunk ny olie og et friskt oliefilter.
Det er selvfølgelig en fed bil men hvordan kan du finde på at købe en bil med oliespild?
René
det er nok een af dem der har fået tærsk. Få den på værksted nu! Hvis du er heldig har du en servicebog. Deri står hvad man har hældt på, men chancen er lille. Når man sælger en bil med så voldsomt et oliespild, har man vist andet på samvittigheden. Du skal IKKE blande fuldsynt. olie og mineralsk sammen.

 

Jeg kører den til en mekaniker imorgen, så håber jeg det bare er en pakning. Jeg har købt noget fuldsyntetisk 5W40 olie at hælde på. Jeg går stærkt ud fra der er syntetisk på i forvejen nu, da der de fleste steder står man skal fylde det på. Og udover hjælp herinde fra, har jeg forhørt mig hos en mekaniker der også mener der er fyldsyntetisk olie på nu. Og ja den har måske fået lidt tæsk kunne jeg også tro, men den starter 1 gang og alt lader til at virke bortset fra olie-"kilden".

Mvh Michael
Annonce
hvor mange km har den kørt? Du skal nok ikke hælde 5/40 fulds. på en bil der har kørt over 200.000

 

Den har kørt 236.000km. Skal man bruge andet olie når den har kørt langt.
jeg spurgte til km., fordi man ikke hælder syntetisk olie på en bil, der MÅSKE har kørt på minerals olie igennem længere tid. Det kan gå an hvis bilen ikke har rullet langt, men en kvart mill. ER langt.

 

Så er den netop ved at være tilkørt.
For at kunne udtale sig om hvilken olie du med fordel kan bruge, kræves som minimum oplysninger om hvilken motor din bil er udstyret med.
René
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis