Spot til trappe

Jeg ville høre om der er nogen der ved, om jeg må sætte hvilken som helst spot på siden af trappen, eller om jeg skal være opmærksom på noget 

håber nogen kan hjælpe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja - godt spørgsmål, du må på banen med nogle flere info om din trappe...

Men ved sport med alm. glødepære er der en respekt afstand til brændbart materiale som skal overholdes, både ved selve indbygningen, men også til den belyste overflade... Der findes også typer som må indbygges i brændbart materiale. F-mærket.

Hvis det er en løs stående trappe som vibrer når folk bruger den, har jeg haft dårlig erfaring med GU10 glødepære, som sprang(kort levetid) pga. rystelserne - der kom nogle Osram GU10 pære i - de kunne klare det... alternativ kan der jo bruges nogle diodepære...
Det er en løs stående trappe som knirker lidt ik meget, men det gør alle trapper jo i træ ,
ville så sætte spot ind på siden af trinende, så det er jo noget brandbart når det skal side i træ
Så er det at prøve at finde nogle spot som du syntes om, og som må på/indbygges i brændbart matriale... Hvis du køber det som et komplet sæt. (Sport, omformer, ledninger) må du selv installere det efter monterings vejledningen, hvis du vælger at købe løse enkel spot og transformer mm. skal det installeres af en elinstallatør.

En hurtig søgning på google gav http://www.trappekompaniet.no/Web/Forsiden/TrappeInfo/TilvalgTilbehor/Belysning/trinnlys_.html

- det syntes jeg ser meget fedt ud - men det er smag og behag..
ja det ser ret fedt ud, men de dioder koster kassen, derfor ville jeg bare sætte spot i, men tak for svar daniel
Hej,
Jeg ville foreslå at bruge LED bånd, det kan sættes under trinene og give et rigtigt lækkert lys på trinene.
Evt. kan det kombineres med en lys dæmper så man kan skrue ned for det om aftenen, og det behøver ikke
at koste en bondegård.

Med venlig hilsen

Jesper Stripp
www.sparelyset.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis