LM 16

Så fandt jeg ud af at starte en ny tråd.

Er der nogle kloge hoveder, der ved hvor skrognumret sidder på en LM 16. Jeg har kigget overalt på min, men der er intet at se. Jeg har kigget på LM klubbens hjemmeside, men der er intet. Hjælp......
Hilsen Christian
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian.
Det er ikke alle både der er forsynet med skrog nummer i selve glasfiberen, da det er en forholdsvis dyr måde at fremstille det på. Jeg kan huske fra min tid hos Henningsen at det kun var på større både der dengang blev monteret en bronceplade med de nødvendige oplysninger. Jeg mener dog ikke at LM havde et lignende system.

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværker og alle andre.

Der er tale om et mærkat på glasfiberen, hvor de første to tal er årgang og de tre sidste er antal produceret dette år. Eks: 73121. Der må da være andre LM 16 ejere der har dette mærkat/nummer. Og jeg har været inde på Mysigma`s hjemmeside og der skriver Lars Jensen at hans LM har et nummer, men ikke hvor det er placeret. I øvrigt en meget fin hjemmeside, som jeg har nærlæst flere gange. Så hvis du, Lars, læser dette, skriv endelig. Tak
hej du kan prøve at se bag på lågerne eller skabne hvis der er sådan et
der er mange bådbyger der plaser bådens mr. der
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )



På en LM16 bør du finde stelnummeret agter, under agterste inspektionslem (dvs. den agterste del af sumpen, der hvor bundskruen sidder) stelnummeret sidder monteret på en stværgående afstivning, markeret med blå.

>>Hilsen Lars cool
Ja undskyld jeg lige bryder ind i dette forum.
Men er det rigtigt forstået at du Lars Jensen er indehaver af siden "mysigme.dk"? I så fald skal du have mange tak for en fantastisk behjælpelig side den har jeg og andre haft utrolig meget nytte af;-) så.... keep up the good work!

Igen Undskyld "afbrydelsen"

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Nummer og årgang sidder på bundstokken på mine LM 16 i bagbor side
Nummer og årgang sidder på bundstokken på mine LM 16 i bagbor side
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis