kabelkanal 40*90 - fastgørelse af kabler

Har netop monteret 40*90 mm kabelkanaler langs mine kældervægge - fabrikatet er OBO.
Hvordan fastgør jeg bedst mine kabler i kanalen, der både indeholder strøm, data og antenne - vil tro, der er ca 10-12 kabler, så i et hjørne er det i hvert fald påkrævet at kablerne fordeles jævnt langs kabelkanalens bagside og holdes fast, da de vel ellers vil skubbe forkanten af kabelkanalen løs?
På bagsiden - midt i kanalen - sidder der nogle grå beslag - hvordan skal de anvendes?

Bedste hilsner
Har netop monteret 40*90 mm kabelkanaler langs... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tingene SKAL være adskildt; ikke nødvendigvis med skillevæggen, men så skal du have gjort signalkablerne fast i toppen af kanalen hvilket kan være lidt af en opgave. Meeeeen jeg tvivler nu på at en synsmand vil kommentere det (endda vide at det er en fejl) og dermed dømme dit hus usælgeligt...
er der ikke noget med at respekt afstanden skal være 15cm hvis der ikke er en fysisk adskillelse ?
Jeg må indrømme at jeg kun kan komme på få steder hvor disse regler er overholdt og man har kabel bakker.
Jeg vil påstå at den lette løsning her er at trække et flex rør udover stærkstrømmen. så er reglerne overholdt.
Men som du siger så er risikoen ekstrem lav dels for at nogle kommer og kigger og dels at de ved det er en fejl.

Jacob
Der er ikke angivet nogen respektafstand i bekendtgørelsen, der er blot angivet at de skal holdes adskildt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis