Loft i badeværelse

Min kone og jeg har købt et hus hvor vi ønsker at skifte loft i badeværelset.

Umiddelbart var min plan at sætte loftet op således.

To lag vådrums gipsplader, forskalning, 50 mm isolering, dampsærre og 250 mm isolering. Forskalning fastgøres på loft-spærene.

Er det fornuftigt i badeværelset, at have isolering mellem gipsplader og dampsærren ?

Grunden til at jeg gerne vil have de 50 mm isolering er pga. at jeg gerne vil have spots i loftet og samtidig undgå at der skal laves hul dampsærren.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er overordentligt fornuftigt og meget brugt således at instalationer kan udføres uden at gennembryde dampspærren.
Derimod er det økonomisk ufornuftigt af anvende vådrumsgipsplader i loftet. Der er ingen særlige krav til lofter i vådrum. Almindelige gipsplader er alt nok.
Helt enig med hpox, igen grund til vådrumsgips overhovedet.

Er dyrere og væsentligt mere besværligt at montere, også kræver det noget større arbejde for at opnå samme finish, uden at skulle fuldspartle plader i et rimeligt tykt lag.

Husk at købe nogle LED spots, det betaler sig helt klart specielt i et badeværelse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Enig ang. LED spots. De er stadig meget dyre men farven og lyskvaliteten er blevet super god.
Specielt Philips har nogle der imponerer mig.

Jacob
og så findes der oven i købet spotlamper, der er seks cm høje, som du må sætte op direkte mod isoleringen - uden ekstra safe bokse.

Vedr. vægge i et badeværelse - er der krav om man ikke må bruge træskelet? og at de skal beklædes med to lag vådrumsgips eller er det tilstrækkeligt, at det yderste lag er vådrumsgips?

VH
Det ved jeg ikke, men det skal nok stå heri:
http://vbn.aau.dk/da/publicatio...e967b.html


L-D-S er et glimrende forum.

Men der er alt for meget Von-høren-sargen al-la: "Min naboes svoger i Ølstykke har en gang fået at vide af et postbud at....

Det går bare ikke på den måde. Når man bygger her anno 2010 så følger man de anvisninger materialeproducenterne anviser, ja. Og osse myndighederne.

Det gør man dels fordi:
Man får den bedste kvalitet.
Forsikringerne ikke dækker når man blæser på anvisningerne.
Der kommer en dommens dag. Altså tilstandsrapporten med striben af K-1+2+3 osv.
At mange huse taber i værdi når GDS-freaken har været i gang uden de nødvendige forudsætninger.
Og endeligt. Det er alt for dyrt at lave fejl. (Men det har det nu altid været)

Det der taler imod er jo at det er langt sjovere og mere spændende at finde på sine egne løsninger. Ganske uanset om de duer eller ej.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af snedkerlim på 27 aug 2010 20:52
 

Vedr. vægge i et badeværelse - er der krav om man ikke må bruge træskelet? og at de skal beklædes med to lag vådrumsgips eller er det tilstrækkeligt, at det yderste lag er vådrumsgips?

VH
2 lag vådrumsgips, begge skal være vandrette og forskudt i forhold til hinanden.

Er det et krav i dag at begge lag skal være vandrette? Jeg kan forstå den med forskudte samlinger, men den med de vandrette gipsplader er det ikke bare et spørgsmål om smag og behag??

Mvh. Martin
Sorry, min fejl skal selvfølgelig være lodrette og ikke vandrette samlinger...

Gik lidt stærkt med at få skrevet det indlæg.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også