Hvordan bliver vejret?

Hen over sommeren, er jeg så blevet noget træt i fjæset af løgnologerne fra dansk løgnologisk institut... blandt andre kendt som DMI.

Forudsige vejret kan de ikke. Fortælle hvorfor det ikke blev som forudsagt (bortforklaringer) er de eksperter i.

Der er utallige eksempler. Jeg har lavet en "husmandsstatestik", der viser, at de forudsiger den kommende weekends vejr om mandagen... sådan lidt "1X2, mangler" agtigt, som de gamle tipskuponer.
Når det så, hen ad ugen viser sig, at de har taget fejl, så rettes det til, omkring torsdag- fredag. (Det er jo også der, man kan se på vejrsatelitterne, hvordan de næste 1-2 døgn udarter sig.

Så proklamerer de med sikkerhed i stemmen, weekendens vejr.... som så,  i parantes bemærket, er 100% forskelligt fra det der blev forudsagt mandag!!
Og det har jeg så registreret ca. 10-12 uger... flot!

Men nu til sagen.
Jeg ved at de klogeste hoveder på internettet er samlet her på LDS.
Derfor vil jeg gerne have jeres forudsigelser om vejret de næste 4 måneder.
Sådan nærmere bestemt:
- Sensommeren
- Efteråret
- Vinteren
- Julen
Jeg er helt overbevist om, at ved samlet hjælp, kan vi med lethed udkonkurrere de officielle løgnologer.
Hvis jeg lavede så mange fejl i mit arbejde som de præsterer... ja så var jeg fyret for lang tid siden

Og lige til sidst... en kinesisk kejser der levede for mange herrens år siden havde 1000 løgnologer ved sit hof. Grunden var, at forudsagde de vejret forkert... så røg knoppen... det gav en naturlig afgang i jobbet......


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare tage den Israelske vejudsigt istedet for
Meteologi er Gætteværk, endda højt betalt Gætteværk. Woldborg udtalte engang at Meteologer reelt ikke kunne regne med sikkerhed på vejret mere end to dage ad gangen, resten var rent gætteri.
Sådan nærmere bestemt: -
Sensommeren:
Det vil undertiden blæse, nogle gange regne og sol ind imellem
 
- Efteråret :
Det bliver med blæst og regn og nogen sol

- Vinteren :
Regn, slud og lidt sne, storm og kun lidt sol
 
- Julen:
Fugtigt, blæsende en smule sol og for koldt.


Med venlig hilsen
ktm

 

@ Håndværkeren..... ja, det med de 2 dage tror jeg på. Der rammer de rimeligt sikkert.
Men det kunne du nu sikkert også selv gøre, hvis du lige kigger på vejrkortene....

@ ktm....  er du uddannet løgnolog?? Du har jo lige givet den vejrudsigt, som jeg er sikker på er den rigtige og som vi nok kan forudse, at vi også får fra officiel side.
Bedre kendt som en helgardering...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja jeg er sgu også nogenlunde sikker på, at den slår nok ikke helt fejl.
Det er nogenlunde det samme som med aktieanalytikere.
Spørger man 100 meget kloge analytikere om NKT vil stige frem til Nytår eller om krisen i økonomien vil slutte, vil 50 sige ja og 50 sige nej. Altså rent gætteværk og helt værdiløst.
Værst af alt er dog, at alle disse løgnologer får en formidabel hyre for deres gætterier.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det er ikke småmønt der udbetales for at fortælle historier... jeg må tage hatten af for den forhandler de har haft, da de lavede deres overenskomst

Prøv lige at forestille jer, at vi andre skulle forhandle løn på den måde....:

..."-Jaah Chef... du kan regne med at jeg i mit arbejde formentlig vil lave 50% fejl. Til gengæld er jeg fantastisk god til at forklare, hvorfor jeg lavede fejlene..."

Begyndelseslønnen for en løgnolog er, efter hvad jeg erfarer, godt 32.000 Kr.
Når man så har løjet i mange år, får man naturligvis mere...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Synes, I er lidt onde ved vores meteorologer

Inde på DMI står der en ordentlig motherfucker af en computer. 4 gange i døgnet kører den en prognose for de nærmeste dage. Den tager højde for stort set alt, hvad man som meteorolog kan samle sammen af data, og den har de nyeste og bedste algoritmer for beregning af vejret i sig.

Lige i øjeblikket har vi en enormt irriterende situation, hvor lavtryksområder noget atypisk for årstiden kommer høvlende ind over os. Og det gør fandens til forskel om sådan et lavtryk passerer lidt nord eller syd om os, eller om det pløjer lige henover. Og det kan selv den bedste meteorolog ikke forudsige. Vores lille land er i vejrmæssig sammenhæng kun en parantes.

Går lavtrykket nord om os, får vi vind fra nordvest, kold luft ind fra Nordsøen, som rammer den varme luft fra Rusland og laver heftige byger. Går det syd om os, får vi varm luft op fra sydøst, som rammer den kølige luft ude fra Nordsøen og... giver os byger.

Derfor kan de kære meteorologer ikke give en holdbar prognose mere end et døgn frem lige i øjeblikket, og det kan diverse husmandsforudsigelser heller ikke gøre bedre.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg tager vejrudsigten som en mulighed, ikke som det faktiske, da der kan være store forskelle bare i et lille land som Danmark.
Jeg kan med sikkerhed sige, at der d. 12. september IKKE, som valigt, bliver torden og lynild over Langelund!! Jeg har nemli allerede købt fruens fødselsdagsgave og aktiveret en alarm i telefonen, der gør mig opmærksom på situationen, allerede fra morgenstunden... :-D


Mht. det andet vejr, har jeg et ur med højdemåler/hygrostat/temp.måler og barometer.
Mens jeg var inde ved forsvaret kunne jeg som regel forudsige vejret bedre end de banditter der sendte vejrballonner op!
Jeg kendte trykkende i hhv. Skive, Varde, Oksbøl osv. Så jeg vidste hvad de skulle ligge på, før det gav regn.

Når jeg render ud og ind, virker det ikke helt godt. Men hvis jeg er ude en hel dag eller flere dage, virker den fint.
På et tidspunkt stod jeg i Tivoli Friheden og skulle ud i det der fritfaldstårn. Jeg have nulstillet højdemåleren på jorden og aflæste da jeg kom op. Det passede med at den viste ca en meter for højt. (det er så den afstand der er fra mine fødder til mit håndled...)

I instruktionsbogen står der at højdemåleren kun er vejledende og ikke må bruges som referent til f.eks. faldskærmsudspring o.lign. Uret måler med ca. 5 min. mellemrum. Så hvis man nu kikker på uret og siger til sig selv at man venter lidt med at trække skærmen, kan man få en lidt hård landing...


Vejret idag: Solskin fra en letskyet himmel. 17 grader her kl. 09.00 og jeg vil gå en tur med hunden. Fortsat god dag.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har hørt fra en faldskærms instruktør, at han anbefalede sine elever at krydse benene hvis skærmen ikke foldede sig ud !

 Det vil i så tilfælde være lettere at skrue delikventen op af jorden igen 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis