Olie, lak eller noget helt andet?

Hvad er bedst olie-, lak-, eller en helt treide form for behandling af trægulve?

Jeg står her og skal tage en beslutning til 3 soveværelser + en stue.

Hvad er ulemper og fordele ved alle behandlingsmetoder?

Jeg tænker også på sådan som vedligeholdelse, og hvad der er stærkest.

Vi har 3 børn + 1 hund.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lak er det der kræver mindst vedligeholdelse. Men det kan ikke plet repareres som olie kan. når lak skal repareres så skal det hele slibes og så lakeres. en lak tager adskillige dage for at hærde. jeg fik lakkeret mine gulve med en 2 komponent vand lak som tog en uge at hærde helt færdig.
Olie skal have en omgang i ny og næ. fra 1 til 12 gange om året. Men det er let. og du bestemmer selv hvor hysterisk du er.

Jeg tror du er bedst tjent med olie hvis du vil have noget der er hurtigt at lave, let at reparere og rimeligt at vedligeholde.

Jacob
Der findes også noget voks(det minder godt nok om olie). Det har vi givet vores. Dvs. vi købte det med voks og gav det en tur lige efter montering. Jeg husker ikke hvad det hed men kan finde ud af det hvis det er.

Vi var meget i tvivl, men vi endte med voks da vi syntes det var det der beholdt træets naturlige look/struktur bedst.

Jeg vil nok sige at vi ikke har fortrudt, det er meget rengøringsvenligt og ikke spor smudsmodtageligt som vi havde frygtet. Vi har det enda i vores køkken uden problemer.

Men det er et svært valg, vi lod det æstetiske vinde og har som sagt ikke fortrudt.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis