2 netværk til samme pc trådløst

Hej!

Jeg tror jeg skal have 2 netværk sat op i mit hjem.

1. Til alm trådløst internet, samt deling af filer med andre i huset og naboerne

2. Til mit trådløse overvågning der skal gemme videofiler på serveren. - Jeg ønsker jo netop ikke at naboerne skal have adgang til mine kameraer som man kan se på netværket nu og blot gå ind på dem.

Men... kan jeg få min stationære pc til trådløst at virke på begge netværk samtidig? eller er jeg nødsaget til at logge af overvågningsnetværket når jeg skal på internettet, og logge af internet netværket når overvågningen kører for at kameraene kan gemme på harddisken...??

Jeg ville være rigtig glad, hvis den stationære pc kan være logget på begge netværk på samme tid
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt, men så skal du have en maskine med 2 netkort ellers er det ikke muligt...

Du kunne også bare opsætte din router rigtigt

Eller få en lille linux boks som opsættes som router, så er ALT muligt.....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det burde kunne lade sig gøre med følgende software:
http://research.microsoft.com/en-us/downloads/994abd5f-53d1-4dba-a9d8-8ba1dcccead7/

De giver muligheden for at installere virtuelle trådløse netværkskort på din PC.
Der står mere om det her:
http://technofriends.in/2009/01/07/how-to-simultaneously-connect-to-multiple-wireless-networks-with-one-wlan-card/

Hvad er det for noget cam du har dig? der bør være muilghed for at "Logge" ind og så vise hvad det cam viser....

Det er der på alle dem jeg har opsat

Men er det en billig udgave så er det ikke sikkert.....

Det er D-link billige cam's... Man kan uden problemer se hvad de viser hvis man er på netværket
Kom med et model nr...

Du bruger vel ikke bare et alm webcam til overvågning ?

Og hvorfor dele filer med sin nabo, kan han ikke selv finde udaf at hente warez?

For hvad deler man ellers... hvis det er dvd'er eller musik så håber jeg du ved dette er ulovligt

Og så er der ingen hjælp at hente herfra....
Wifi netværks er btw ret nemme at "fuske" sig tilgang til via 2 simple commands i en terminal, og gør en tyv det, så kan han INDEN han går ind se hvor ting er Hvis du virkelig har brug for overvågning så gør det rigtigt (Så du kan se det UDEFRA og KUN dig via en kode.. andet er direkt sindsygt)
Hov... My Bad... men Linksys kameraer

http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/Cameras

Jeg er udemærket klar over det er ulovligt at dele film og musik.. dette kunne jeg aldrig finde på Musik døde sammen med LP'en

WIFI bruger jeg ikke... Det er slået fra i Routeren...

Og til det sidste... det kan du sagtens sige når man ik aner noget som helst om IT og PC... men min opsætning har virket helt perfekt 2 gange... så det er jeg egentlig meget godt tilfreds med
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis