Maler arbejde - tidsforbrug

Hej Alle

I forbindelse med fraflytningen af vores lejlighed er vi blevet opkrævet en del penge for malerarbejdet. Jeg vil gerne vide hvad folk vil anslå malerarbejdet af en lejlighed til at tage såfremt følgende forudsætninger er tilstede:

- ca. 80 m2 lejlighed
- Der har været hylder og billeder på væggene i almindeligt omfang (dvs. der skal fyldes op med polyfilla)
- Vægge og lofter er blevet overstrøget 1 gang hver
- Træværk er pletmalet
- Der er ikke skiftet væv nogen steder

Jeg er interesseret i at vide:

Hvad er en "almindelig" timepris for en maler?
Hvor lang tid (i timer) ville ovenstående tage for en maler?

Mvh.

Gneets
Hej Alle I forbindelse med fraflytningen af vores... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en der kun koster 27 kr literen?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Vi har netop haft LLO med indenover, men som der nævnes så ved de ikke 100 % hvad malerarbejde må koste.

I følge dem og hvad jeg ellers kan læse rundt omkring på nettet er deet netop en fordel ikke at underskrive noget i forbindelse med flytningen, da man hvis man underskriver netop erklærer sig enige i alle arbejder. På den side (dvs. ved ikke at skrive under) har vi netop sagt at vi ikke er enige.

Vi er selvfølgelige heller ikke uenige at en lejlighed skal males ved fraflytning. Det der er mit punkt er bare at jeg ikke mener det kan være rigtigt at udlejer kan vælge at benytte en af sine "venner" (som jeg netop tror det er). "Vennen" kan så tage en skyhøj pris, for derefter at videresende nogle af pengene til udlejer som HPOX også påpeger.

Det korte af det lange... Ville det være rimeligt at antage at maleren har brugt lige knap 30 timer på 80 m2 lejlighed som er malet 1 gang og de andre ovenstående forudsætninger og virker det som mange timer?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nemlig.
Hvad er den rimelig pris for det udførte arbejde.
Jeg ved det ikke. Og der er jo forskellige bud ovenstående.
Tidligere fandtes firmaer som levede af at opsamle og sælge prisoplysninger til byggebranchen. Men de er jo ikke ummidelbart tilgængelige for private.
Prøv at spørg på biblioteket. Eller Google.
Du kan osse kræve at den fremsendte regning er specificeret ud på de enkelte punkter som de er nævnt i fraflytningsrapporten. (Som tidligere foreslået)
Det er iøvrigt altid en god fidus at kræve detaljerede regninger. De er langt nemmere at pille fra hverandre i en prisforhandling. :o)
Men hvordan vil du egentlig tvinge udlejeren til at slå af på prisen? Byretten, dine HA-venner, udlejerens gode hjerte? :o) Tænk over det.

Hvorfor skulle en udlejer ikke kunne benytte sig af en af sine "venner"? Hvis det er hvidt,- er det jo ligemeget.
OM der bliver sendt penge videre (hvilket jeg har mine tvivl om), er udelukkende gisninger jo. Hvad ligger til grundlag for du mener det?
Jeg er enig i, det lyder som en rimelig høj pris. Men hvis manden har brugt f.eks 30 timer, så har han brugt 30 timer. Der er jo ikke nogen regel overfor en kunde, der siger at man må f.eks kun være 1 time om at male en radiator. Du burde nok havde sagt, at du ville skrive under, når han kom med et tilbud/Pris på hvad der skulle laves. På den måde kunne du havde set om det var en pris du mente var rimelig eller ej.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
"for 1000 får man 37L hvid kvalitetsmaling i glans 2. det rækker til 185m2 loft hvis man maler to gange."

For 1000 kr for du ca. 10-15 liter KVALITETSMALING. Iøvrigt er der ingen malerforretninger med respekt for sig selv og faget der sælger en glans 2 maling, da den er af så ringe kvalitet, UANSET mærke, at det er håbløst at male med....

37 liter... ROFL...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Henrikhp på 28 aug 2010 11:05
"for 1000 får man 37L hvid kvalitetsmaling i glans 2. det rækker til 185m2 loft hvis man maler to gange."

For 1000 kr for du ca. 10-15 liter KVALITETSMALING. Iøvrigt er der ingen malerforretninger med respekt for sig selv og faget der sælger en glans 2 maling, da den er af så ringe kvalitet, UANSET mærke, at det er håbløst at male med....

37 liter... ROFL...

Du giver vel ikke fuld pris for maling ?
10l becker jørgensen maling i glans 5 koster ca 400kr. og det er da en kvalitets maling sidst jeg kiggede efter.
deres glans 2 koster ca 260kr for 10l. det var den der var mit udgangspunkt. hvorfor er glans 2 så elendig at male med ?

Jacob
Glans 2 er noget forfærdeligt maling. Den mindste berøring og man er nødt til at male over igen.... Prøv f.eks. at gå i en flugger-forretning og spørg om de har noget flutex 3 (glans 3 maling).... Vil vædde med at de vender det hvide ud af øjnene!

Når jeg snakker indendørs kvalitetsmaling mener jeg flügger... Det har gang på gang vist sig i diverse test at det er den billigste og pæneste maling man kan finde per m2... En del malermestre bruger PP mestermaling der også er et flügger-produkt... det er dog ikke helt samme kvalitet, men billigere per m2... problemet med pp mestermaling er at du skal være momsregistreret for at købe det!
Jeg ville mene at 2 rum males en gang plus lofter og radiator og lidt hist og pist max 2 dage ialt 15 timer plus matrialer. et sted mellem 8 og 10000 kr.

stitz

Det hvide de vender ud af øjenen! Hvad glans er det?
Er glans 2 mon det man kalder dødmat?
Til lofter er det vel udmærket.
Er almindelig kalk ikke osse dødmat?
Jeg sælger en Sigma Speciel Mat som er glans 2, den bruges til lofter med kritisk lys indfald.

Men det normale er at bruge Sigmatex 5 til både lofter og vægge. Sigmatex 5 er en robust loft og væg maling.

2010 pris for 10 L. Sigmatex 5 er kr. 599.


Mvh. Knud Lønborg, A-Maling.dk

Professionel Sigma maling, træbeskyttelse og alt i malertilbehør leveret til private med flere. 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også