Maler arbejde - tidsforbrug

Hej Alle

I forbindelse med fraflytningen af vores lejlighed er vi blevet opkrævet en del penge for malerarbejdet. Jeg vil gerne vide hvad folk vil anslå malerarbejdet af en lejlighed til at tage såfremt følgende forudsætninger er tilstede:

- ca. 80 m2 lejlighed
- Der har været hylder og billeder på væggene i almindeligt omfang (dvs. der skal fyldes op med polyfilla)
- Vægge og lofter er blevet overstrøget 1 gang hver
- Træværk er pletmalet
- Der er ikke skiftet væv nogen steder

Jeg er interesseret i at vide:

Hvad er en "almindelig" timepris for en maler?
Hvor lang tid (i timer) ville ovenstående tage for en maler?

Mvh.

Gneets
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sgu svært at sige, når man ikke har set det.

Der kan være mange forhold der gør sig gældende.
Nogle bruger måske 5 timer mere, end kollegaen gør.
Hvordan maleren gør det (nogle beskær alt først,- andre ruller alt før beskæring)
Hvor meget der skal tapes-dækkes af osv.
Hvad der er af køkkenskabe, klædeskabe, rør osv og placering.
Antal rum (1 rum er hurtigere end 3)
Hvor meget der er fuget.
Lysninger eller ej.
Radiator eller ej
Hvor meget behandling træværk har skulle havde
osv osv.

At der skal lukkes huller i almindelig omfang er ikke det der tager tiden,
det er alle de andre forhold, som variere fra lejlighed til lejlighed.

Det er nok lettere du siger hvor mange timer du er blevet bonget for,-
så kan jeg i hvert fald lettere sige om det lyder realistisk eller ej.

Timeløn... Tja... Den virksomhed jeg er i, tager så vidt jeg har ladet
mig fortælle 480 kr.. .Har dog også hørt 600 (med materialer).
En tidligere mester tog 420 kr... Så det er nok ca i lejet 400-500 kr.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej Jacko

Det var en 2 værelses lejlighed (dvs. 1 værelse og køkken/stue)

Vi er blevet bonget for 15.500 kr. Det synes jeg lyder vildt, hvis man regner med materialer for ca. 2500 kr. giver det ved en timeløn på 450 kr. en arbejdstid på 28-29 timer. Og der er jo vel og mærke ikke malet 2 gange. Det er jo næsten en fuld uge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Glemte at sige at radiatorer er plet malet også, så de er jo heller ikke malet fuldt.
Det lyder for dyrt. specielt når man kigger på landsdelen.
Men malerarbejde koster en arm at få udført. det er derfor man oftest gør det selv. Spartlingen og afdækningen er det der tager tid. at svinge maler rullen taager ikke lang tid. sådanne noget som karme og radiatore tager også en del tid.

Jacob
Umiddelbart, lyder det måske nok lidt i overkanten... Min umiddelbare tanke da jeg tænkte var måske omkring 20 timer. Måske endda mindre... (igen an på hvordan indretning er). Men umiddelbart vil jeg sige jeg nok ville havde kunnet gøre det på mindre end 20 timer, 2 dages +/-. Men okay, jeg har set malere der var 2 timer om at male et loft på 30m2 som jeg kan male på en ca 20 min. Det kan være en der lige er blevet udlært der har lavet den (går generelt lidt langsommere), eller de har måske været 2  i den, trækker som regel også ekstra timer.
I øjeblikket er jeg igang med en totalrenovering af en flytte lejlighed (tapetafkogning, opsætning rutex, maling 1-2 gange, fugning, al træværk 2 behandlinger, skabslåger, vinduer, plus alt det løse osv) i en lejlighed på 100-120 m2. Luret i dag, der var sat 65.000 af i tilbuddet til det, men det er så også med rengøring, nedtagning af skillevæg af tømrer, gulvslibning osv osv. Altså med alt, til den står færdig. Så kan du jo selv vurdere. Malerarbejdet udgør vel 70-90 timer. Så er der ca 40-50 timer til de andre håndværkere.

Antenne: Hvad angår radiatorer, det kan tage en krig især med de gamle golf radiatore. Der er desværre endnu mange malere, der bruger en hel dag på at pensle dem. I stedet for at bruge en sprøjte og spare 5-6 timer

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Dyrt eller ikke dyrt.
Ved fraflytning af lejligheden er denne blevet gennemgået af udlejeren og dig. I rapporten står hvilke arbejder der skal udføres. Hvilket du formodentlig har skrevet under på.
Hvis der osse står at arbejdet skal udføres efter regning hænger du på samme regning næsten uanset hvor koloenorm den måtte være.
Hvis der i rapporten står at du skal have et tilbud inden arbejdet udføres skal du have det til godkendelse.
Nu er det jo karakteristisk at folk tidligst interesserer sig for regninger når de ser dem - beløbet jo.
Du kan bede/kræve en specificeret regning.
Det er iøvrigt osse almindeligt at at malermesteren betaler en slags kommision til udlejeren. Altså hvis prisen for arbejdet er 10.000 kr lyder regningen på på f.eks. 12.500 kr. Differencen betales til udlejeren på et senere tidspunkt.
Tak for alle svarene, men Jacko som jeg skriver er radiatorerne ikke blevet fuld malet igen, de er kun blevet pletmalet det samme er træværket.

Hpox vi lavede flyttesyn i forbindelse med vores fraflytning, men kunne nemlig ikke blive enige om noget så derfor underskrev vi intet under flyttesynet. Det kan jo heller være rigtig at en udlejer kan vælge den dyrest mulige løsning i forbindelse med istandsættelsen af lejligheden, ellers kan han jo bare sende regninger for 300.000 kr.

Vægge + lofter = overstrygning 1 gang
Træværk = plettet
Radiatorer = plettet

/Gneets
Jeg kender ikke reglerne så godt.
Men normalt er lovgivningen på lejerens side. Og det er osse nødvendigt for der er mange banditter i den branche.
Men ved at undlade at skrive under har du helt klart spillet bolden over på udlejerens side.
Hvad vil du have at udlejeren skal gøre i så tilfælde? Sætte sig ned og græde. Næppe.
Han skal have lejligheden udlejet i en fart, går i gang med arbejdet, sender regningen og tager slagsmålet derfra.
Næste gang du fraflytter skal du tage forbehold, skrifteligt, på fraflytningsrapporten inden du skriver under.
I praksis betyder det atIi skal være enige om rapportens ordlyd inden der underskrives.

Prøv at få en snak med LLO
Kunne det tænkes der er andet, udover malerarbejde der er blevet lavet?
Måske en gulv afhøvling? Rengøring?

Hvad var I uenige om?
Nej, han behøves ikke vælge den dyreste løsning. Men man kan jo sige,
du i et eller andet omfang selv har været med til at give ham den mulighed.
Alle lejere, må ved fraflytning gerne selv sørge for at lejligheden er blevet
sat i stand om man gør det selv eller en maler gør det e rligemeget bare det
er håndværksmæssigt korrekt udført hvis udlejeren vil havde det.

hpox: LLO... Ha ha... De aner da absolut intet om hvad malerarbejde koster.
Min bror havde en lejlighed også, 40 m2 som skulle males da hans lejere
flyttede. Han fik et tilbud på 5000 fra en maler,- lejeren bragte det for
LLO! Han fik et pænt brev fra dem, at det kunne ikke passe der skulle andet
ënd hvidtes lofter i sådan en lejlighed og det kunne max beløbe sig til 1000 kr...
1000kr for man sku kun lige malingen for....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
for 1000 får man 37L hvid kvalitetsmaling i glans 2. det rækker til 185m2 loft hvis man maler to gange.

Jacob
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også