Nye fliser på gulv, fugning og vand

Hej,

Kort resume:

Jeg har støbt betongulv i mit badeværelse, ladet det tørre, lagt vådrumsmembran og efterfølgende lagt fliser. Dagen efter jeg har fuget fliserne vaskede jeg fugeslør væk, og brugte masser af vand.

Da jeg ville lave en gummifuge ved væg-gulv overgange var disse fuger stadig åbne da jeg vaskede gulvet og der kom selvfølgelig vand ned.

Problemet:

Jeg ventede en 14 dage på at gulvet tørrede og har nu lagt gummifugen, men stødte selvfølgelig på et sted hvor jeg kan se den ikke hæfter til flisen pga vand. D.v.s der må ligge "en vis" mængde vand under flisen, eller ved siden af flisen.

Spørgsmålet er hvad gør jeg nu. En ting er at fugen ikke hæfter, den kan jo så laves om på det stykke. Men spørgsmålet er, hvad sker der hvis den mængde vand lukkes inde. Det er jo i princippet helt tæt, hvis det er lavet korrekt.

Da en vådrumsmembran jo er lavet for netop at fange uforudsete utætheder, så burde der vel ikke ske noget ved at der ligger noget vand? Kan det fordampe langsomt igennem cement fugerne?

Eller er der andre problemer i det her?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har fuget på fugtige overflader hænger fugemassen jo ikke ved.

Det er nu osse mærkeligt at de ikke skriver det der med tørt underlag - direkte på patronen. På danske engelsk tysk fransk russisk kinesisk ogen tre fire andre sprog.
men bortset fra det så kradser du bare fugen op igen. Og tørrer med en varmluftpistol. Med en vis forsigtighed. Så du ikke svider fliserne eller brænder dit med nyanlagt badeværelsgulv etablerede hus af.
Du kan osse bare starte gulvvarmen.
Hej, og tak for svaret.

Jo jeg var nu godt klar over at overfladen skulle være tør, hvilket jeg nu også synes den var. Men når jeg trykker på fugen nu kan jeg se det er fugtigt og den ikke hæfter.

Men du mener altså at mit eneste problem er det vand som umiddelbart gør at fugen ikke hæfter? Det vand der evt. måtte ligge under flisen, eller andre steder "lukket inde" er ikke noget problem? Kan det nogensinde fordampe?

Ja jeg kunne da sætte GV til.
Der er ikke noget vand under flisen.
Hvis ikke flisen så fugerne og alle materialer er de diffusionsåbne og evt. fugt i gulvkonstruktionen vil fordampe til den omgivne luft og bortventileres.
Det vil være oplagt at starte gulvvarmen. Hvis den nødvendige tørringsperiode for materialerne er forløbet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis