Sabb 8 hk diesel

Hej
jeg har sådan en ældre sag i en båd jeg næsten har har købt.
Den går som en drøm, men alligevel påtænker jeg at udkifte oliefilteret da jeg ikke ved hvor gammelt det er.

Nogen der ved hvilken type det skal være?

Er det nemt at skifte? (har aldrig prøvet)

fosser olien ud?
falder der skruer, skiver, pakninger osv. med ud?

Tak
Hej jeg har sådan en ældre sag i en båd jeg næsten... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok hvis du ikke har prøvet med en filtertang så kan det side %¤&%YG&ery8974ghæi0(/&/" godt fast.......... ok med placering lyder meget rigtigt og filtrettype lyder også som den "nye type" så bare af med det gamle og nyt på så kører det igen :-)
de er foriøvrigt ikke til at aflive de gamle sabb'er de slides ikke - de ruster bare og dem der siger det er noget gammelt skrammel - aner ikke hvad de snakker om..........

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

hej miwi
på side 18 - postition 44. Det er oliefilteret-
Skal det løsnes med- eller mod uret?

nettbutikk.sabb.no/Dokumenter/viewfile.aspx?id=80

alm.standard afmontering drej mod uret - så lige i listen du kan bruge FRAM eller MANN filter og de bruges rigtig mange steder uden at koste spidsen af en jetjager - prøv ved en lokal mekker kan være det er på lager.............

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Jeg har fået et nyt Mann W 920/7 filter med af sælger.
jamen så kør' det jo bare i olie :-)

Annonce
Hej
Så har jeg fået skiftet olie samt oliefilter.
Men kan det passe at man skal pumpe af og hælde på vis det hul hvor målepinden også sidder i? Det har jeg ihvetfald gjort. Det tog en krig - især at fylde på med en MEGET lille tragt.

Og kan nogen svare på hvor man tjekker/hælder gearolie på?
jep det er sandt - men du har bare glemt at skrue den store omløber ud samme sted - olie på gear afhænger af typen - kan ik lige huske det...................

Hej miwi, hvad mener du med den store omløber?
ps. så er motoren en type HG (1965-1971)
ok med typen - der hvor oliepinden er stukket ned i burde være en prop i størrelsen 1 tomme med et hul til oliepinden - men nu er det en type HG og den kan jeg ikke huske sådan lige umiddelbart - men på de steder hvor der har været problemer med at komme til oliepinden har jeg som regel pillet topdækslet af og så hældt olie på ad den vej..........og gear der burde sidde en oliepind i venstre side af gear men ellers kan man tage topdækslet af og tjekke ad den vej (sidder med 4 bolte) tar normalt en halv til en liter motorolie - men igen det afhænger af typen-------

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis