sætte nye vinduer i hulmursisoleret mur m. flamingokugler

En mur som er efterisoleret med kroyerkugler/flamingokugler, hvor der skal skiftes vinduer. Hvordan gør man dette så man undgår at ødelægge isolereingen????
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet huller til adskillige ventilatorer i badeværelser, ved at bore en masse små huller rundt langs kanten. Derefter har jeg sprøjtet i alle hullerne med en skumpistol.

Og da jeg for et par år siden, skulle hugge noget gulv op. Lavede jeg samme nummer rundt langs væggene i hele rummet. Jeg vidste at der var lecakugler under betonen, og garanteret ikke noget til at holde dem tilbage. Jeg borede et hul for hver 5 cm og gav en ordentlig omgang skum. (Det skal siges at jeg havde fået en masse rester og kasseret skum fra nogle byggepladser. Så jeg var ikke fedtet med det!)

Det virkede efter hensigten. Der var enkelte steder der lige skulle have lidt mere. Men det var småting.
Da jeg havde skulle til det samme i baggangen, huggede jeg betonen op rundt langs kanten, uden at fjerne noget leca. Da der var frit rundt langs kanten, pressede jeg nogle plader eternit ned og derved stoppede kuglerne.

Jeg ved ikke om du kan bruge noget af det til noget. Men jeg ville selv arbejde ud fra disse metoder, hvis ikke der lige kom en med en sindssyg god idé!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Da vi forlængede huset gjorde jeg noget lignende, som næstformanden, idet jeg borede huller i alle fuger lodret over hinanden og sprøjte med fugeskum. Det virker helt upåklageligt..
Hvis man har mulighed for at hælde kuglerne ned i muren - fra oven. Altså man samler de udløbende kugler op tilsenere tilbagefyldning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis