Køkkenbordplade leverandør

Hej

Jeg skal have bestilt en køkkenbordplade på mål med underlimet vask og udskæring til kogeplade.
Resten af køkkenet er Ikea, men jeg synes umiddelbart deres priser for at lave en bordplade var lidt høje, og samtidig har de 4½ uges leveringstid, så jeg vil se om jeg kan finde et bedre bud.
Vi vil have en sort laminat og ikke træ, og jeg synes ikke vi skal diskutere valget i denne tråd

Hvis I kan guide mig lidt på vej slipper jeg måske for at besøge hele udvalget af butikker der, som har den slags: Silvan, XL, Stark, Bauhaus, HTH osv

MVH Leo

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vælg dog et planlagt vask frem for underlimet.

Er meget nemmere at lave, hvis det skal klares som gør det selv projekt...
Planlagt vask har jeg ikke lige hørt om før, og Google tror jo bare man vil planlægge hvornår vasketøjet skal sættes over...

Kan du forklare princippet ? Planlagt lyder som en vask, der ligger plan med bordets overflade ? En almindelig vask lagt i en forsænkning eller ???

MVH Leo

Planlagt betyder at der er fræset ned i bordpladen så vasken flugter med overkant bordplade.
Men vasken er stadig lagt i ovenfra ?

Undersænkningen må gennembryde laminatet og det giver da lidt udfordringer mht tætning ??

MVH Leo

Ja, den bliver lagt ovenfra.

Den limes og fuges rundt i kanten, så giver ikke de store udfordringer, i forhold til at fræse op til laminaten fra bagsiden af, eller skal seale kanten med nyt kantbånd ved monteringen på bagsiden.
Giver du lidt tip mht lim/fugemasse ?

Metoden åbner jo mulighed for at få en glat overgang, bruge alle vaske samt at gøre det selv. Det er jo hele 3 ting

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis