Partner 400 motorsav

Jeg mangler at finde ud af hvordan man kommer ind til stemplet. jeg har insugning, udstødning og cylinder bolten (1) ud men cylinderen flytter sig ikke.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
cylinder er støbt ud i et stykke og cylinder er skruet fast til krumtaphuset med flange
fra cylinder og er skruet fast med 4 skruer så motoren skal ud af huset
før du kan "pille" cylinder af og kommer stemplet til synet.!

hvad er der galt med motorsaven siden du skal ind til stemplet.???
Den kører hårdt rundt og har en meget lav kompression. Jeg ved ikke hvad der er sket med den, men regner med at finde ødelagt stempel og ringe. Den har måske kørt uden olie i benz, ved ikke. Jeg kan ikke finde de 4 bolte. Jeg prøver at vedlægge et billede.
Tak Hans, Der er 4 bolte der kommer nede fra og går up igennem motorblokken og op ind i cylinderen. Stemplet er "ok" ingen risser og stempelringen
er ikke knækket ,men sad fast. Den har været varm og stempel pinnen går stramt. Nå men det kunne ha været værre.
så skal du "dele krumtap huset for at få krumtappen ud og der kommer stemplet med ud.!
men det lyder ikke godt den har sikkert kørt uden olie i benzin og stemplet har sat sig.!!!
så skal cylinder hones op eller køb en ny cylinder.
det bedste er at købe en ny motorsav.

jeg fotrækker at købe en ny motorsav når cylinder er køret i "smadre".!!!
Krumtappen og plejlstangen er fri, kører meget fint. Det er stempelpin eller rispinen der går sejt. Jeg vil prøve at skille det af, rense,hone og samle og se hvordan den kører.Der er ingen cylinder eller stempel risser.
Annonce
stemplet er fin og cylinder er blank men stempelpinden den har ikke fået den rette smørlse
så jeg håper ikke at den har "støbefejl" i smørehullet på plejlstangen.!
Det tror jeg ikke. Jeg har ikke "pillet" stemplet af plejlstangen endnu. Toppen af stemplet har været varmt som om den har kørt på nitro. Jeg ved ikke hvordan disse ser ud hvis man kører for mange timer i træk?
så hvile brænde hul i stemplet hvis du køre for længe med den.!

så er der hul i stemplet.
sidden der ikke er meget kompresion i den.
og der skal du købe et nyt stempel i samme mål som original
stempel til din motorsav.!

har du renset sod af stemplet.!

men cylinderens køleripper trænger til at blive renset.
så det er derfor at den har sværet ved at komme af med varmen.!
og skal renses.

når denne motor er ude så kan du ligeså godt rense motoren inden
den kommer i motorsavshuset den skal også renses.!

stempelringen sad fast i den ene side,men jeg fik den ud uden at knække den. Derfor ingen kompression. Det hele mangler hårdt at blive gjordt rent lige som du siger for at få god køling. Stemplet ser fint ud. Jeg snupper et par billeder efter rensning.

så skal du blot have nye stempelringe og tilkøres med lidt federe olie blanding i første
dunk benzin og herefter mormal olie benzin blanding.
ca. ½ dl. -1 dl. mere i 5 l. dunk.! går ud fra 2% olie blanding.
de grønne olie fra motul. det er ikke efter bestemt mærke!!!
men den holder til mange omdreninger. (til hårt tunnede motore)
jeg bruger til min motorsav sthil ms 192. 2%. og min "stor" knallert. gilera rcr50.
også på 2% blanding.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis