Udskiftet ABS-føler og lampe slukker ikke

Hej med jer.

Jeg har skiftet en defekt ABS-føler på min Mazda 626 model GF. Lampen til ABS slukker ikke skal den ikke slukke når man har monteret en ny føler. Er der evt. en måde man kan reset computer på ellers?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at blokere bremserne på en grusvej? Hvis bremsepedalen "spjætter" i foden, er alt OK - bortset lige fra lampen. Men ellers er der nok ikke andet at gøre, end at køre forbi et værksted, og få dem til at resette skidtet.

Jeg ved, at man til VAG-biler kan downloade et simpelt program til en PC, og at man så kan klampe et stik sammen, der kan klare det. Måske er det også klares til en 626-er, men jeg tvivler. Og hvis det kun er den ene gang, man skal bruge det, er det jo et godt spørgsmål, om det kan betale sig.
Du kan prøve at nulstille computeren ved at pille ledningen til batteriet af.
Derefter skal du vente 5 minutter før du sætter ledningen på igen.

Bent.

Der kunne være en mere der skal skiftes.

Den som Bent fortæller om, har jeg også hørt...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er jo meget enkelt,lampen lyser fordi der er fejl i systemet.
René
Annonce
Ja men nogle biler, er så viselige indrettet, at de helst vil omkring, værkstedet og få nulstillet fejlkoden.
Nogle lader sig nøje, med at afmontere den ene bateri kabelsko, jeg har hørt ½ time.

Men er der en fejl, så lyser lampen jo indtil fejlen er rettet. (og evt nulstillet)
mvh jens
Airbag lamper skal ofte nulstilles men jeg kender ingen bremselamper der skal,den tester ved start og slukker hvis den ikke finder fejl.
René
Som skrevet ovenfor kan der jo være en til defekt sensor. Du kan også have sat sensoren forkert på.
Når du kører på værkstedet for at få resat fejlen kan de samtidig se om alle fejl er rettet. Det koster ikke en bondegård. Det gør det til gengæld, hvis man klumrer med hjemmeflikket grej der ødelægger styreboksen.
Grusvejstesten virker ikke nødvendigvis på alle biler. ABS'en vil virke på de tre hjul, der er i orden, mens det tredie vil blokere.Det gjorde min i hvertfald, da den havde en defekt ABS sensor.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis